سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازیگران مردی که بیشترین سیمرغ فجر را گرفته‌اند+جدول

بسیاری از بازیگرانی که در طول سال‌های مختلف برگزاری جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ بلورین شده‌اند، در جشنواره امسال حضور چشمگیری ندارند، بابک حمیدیان با 4 فیلم از پرکارهای امسال است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،در طول سی و پنج دوره برگزاری 45 بازیگر مرد توانستند جایزه سیمرغ بلورین را به خود اختصاص دهند.

از میان بازیگران مرد سینما پرویز پرستویی با 5 سیمرغ رکورد‌دار است، او تنها بازیگری است که تا به حال توانسته دو سال پشت سرهم (دوره‌های 23 و 24) سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلم‌های «بید مجنون» و «به نام پدر» از آن خود کند. پس از پرستویی فرامرز قریبیان، عزت‌الله انتظامی، سعید پورصمیمی، محسن تنابنده و خسرو شکیبایی نیز از جمله بازیگرانی هستند که توانستند در دوره‌های مختلف این رویداد سینمایی 3 سیمرغ را به خود اختصاص دهند.

همانند بازیگران زن سینما که در سال‌های قبل سیمرغ گرفتند و امسال در جشنواره حضور ندارند، تعداد زیادی از بازیگران مرد سینمای ایران که در دوره‌های گذشته سیمرغ جشنواره را دریافت کردند در جشنواره سی و ششم فیلم ندارند. البته در میان بازیگران برنده سیمرغ امسال بابک حمیدیان با 4 فیلم از پرکارها به حساب می‌آید.

در جدول زیر می‌توانید اسامی بازیگرانی را که در دوره‌های مختلف جشنواره موفق به دریافت جایزه شده‌اند، بخوانید.

منبع:خبرآنلاین 

انتهای پیام/

 کدام بازیگران مرد بیشترین سیمرغ فجر را گرفته‌اند؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.