سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید سالانه ۱۲ هزار تن تخم مرغ در قوچان

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان گفت: شهرستان قوچان با دارا بودن هفت واحد مرغداری فعال، سالانه بیش از ۱۲ هزار تن تخم مرغ تولید می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علیرضا قدرتی رییس دامپزشکی قوچان گفت : باتوجه به اهمیت کم نظیر تخم مرغ در تامین مواد معدنی، پروتئین و ویتامین‌های مورد نیاز انسان، پرورش مرغ تخم گذار و تولید تخم مرغ یکی از مهمترین نیاز‌های جامعه امروز به شمار می‌آید.

قدرتی با اشاره به فعال بودن هفت واحد مرغداری در قوچان از جمله شرکت سیمرغ و تولید سالانه بیش از ۱۲ هزار تن تخم مرغ در این شهرستان، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هشت هزار و ۸۰۰ تن تخم مرغ در واحد‌های مرغداری این شهرستان تولید و به سراسر استان صادر شده است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این شبکه در پیشگیری از بیماری‌ها دام و طیور به ویژه بیماری قانقاریا افزود: این بیماری، یکی از مهمترین بیماری‌های باکتریایی دام است که توسط یکی از باکتری‌های خانواده کلستردیوم ایجاد شده و موجب تخریب بافت کبد دام و افزایش تلفات و خسارت‌های اقتصادی می‌شود.


قدرتی گفت: برای پیشگیری از بروز این بیماری در دام، علاوه بر رعایت بهداشت جایگاه دام و استفاده از دارو‌های ضدانگلی به صورت مستمر می‌بایست دام‌ها به موقع واکسینه شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان در پایان گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸ هزار و ۱۸۰ راس دام توسط مراکز واکسیناسیون بخش خصوصی علیه این بیماری واکسینه شده است.
 

انتهای پیام // ح. خ.
 
 
 


از ابتدای سال تا کنون.
واکسینه شدن بیش از ۳۸ هزار راس دام قوچان

برچسب ها: تغذیه ، دامپزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.