سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رایگانی مطرح کرد؛

کمبود امکانات بستری، مهم‌ترین مشکل معلولان در حوزه توانبخشی

رئیس انجمن طب فیزیکی توانبخشی کمبود امکانات بستری را مهم‌ترین مشکل معلولان در حوزه توانبخشی دانست.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید منصور رایگانی رئیس انجمن طب فیزیکی توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران و رئیس بیست و یکمین کنگره سالیانه طب فیزیکی و توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران در بیست و یکمین کنگره سالیانه طب فیزیکی توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران که صبح امروز در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، اظهار کرد: در این کنگره همه صاحب نظران و متخصصان طب فیزیکی، توانبخشی برای به روز رسانی اطلاعات علمی خود، تبادل اطلاعاتشان با همدیگر و آگاهی از آخرین یافته‌های علمی مرتبط با این حوزه گرد هم جمع می‌شوند.

وی بیان کرد: در این کنگره ما کارگاه‌های مختلفی نیز در زمینه طب فیزیکی و توانبخشی داریم که از جمله این کارگاه‌ها می‌توان به کارگیری سونوگرافی جهت تزریق در مفاصل دچار اسپاسم، استفاده از سونوگرافی برای تشخیص بیماری های زانو و کاربرد ام آر آی و نحوه تفسیر تصاویر ام آر آی اشاره کرد.

رئیس بیست و یکمین کنگره سالیانه طب فیزیکی و توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران افزود: از جمله موضوعات علمی که در این کنگره مطرح می شود می‌توان به دردهای سیستم اسکلتی و عضلانی، توانبخشی سیستم عصبی و عضلانی اشاره کرد، در این کنگره همچنین تازه‌های تشخیصی الکترودیاگنوز نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

لزوم راه‌اندازی مراکز جامع طب توانبخشی در مراکز دانشگاهی کشور

رایگانی تاکید کرد: در این کنگره گروه های مختلف توانبخشی از قبیل فیزیوتراپی کاردرمانی، گفتاردرمانی و ارتوپدی فنی حضور پیدا می‌کنند و به بیان مطالب خود در زمینه طب فیزیکی و توانبخشی می‌پردازند.

وی درباره مهم‌ترین مسائل و مشکلات رشته طب فیزیکی و توانبخشی تصریح کرد: متاسفانه اکنون امکان بستری کردن بیماران در بخش‌های مختلف طب فیزیکی و توانبخشی وجود ندارد و این موضوعی است که باید به آن توجه ویژه شود؛ امیدواریم سیاست‌گذاران بهداشتی و درمانی کشور و سازمان های بیمه‌گر به این موضوع توجه ویژه داشته باشند تا بیمارانی که نیازمند به خدمات توانبخشی بستری هستند بتوانند در بخش‌های مختلف طب فیزیکی و توانبخشی بستری شوند.

رئیس بیست و یکمین کنگره سالیانه طب فیزیکی و توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران گفت: امیدواریم مراحل نهایی تصویب قانون حمایت از معلولان که اکنون در شورای نگهبان در حال بررسی است هر چه سریع‌تر برای اجرا ابلاغ شود و موضوع پوشش بیمه خدمات توانبخشی به صورت کامل حل شود تا حداقل بیمه‌های پایه بتوانند این خدمات را به بیماران بدهند.

رایگانی اظهار کرد: ما از سیاستگذاران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست می‌کنیم که در چندین مرکز دانشگاهی کشور که بخش‌های آموزش دستیاری تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را دارند، مراکز جامع طب توانبخشی را راه‌اندازی کنند.

وی درباره مراکز جامع طب توانبخشی بیان کرد: این مراکز باید در مراکز آموزشی شاخص کشور راه‌اندازی شوند؛ در این مراکز پزشکان متخصصان و دستیاران گروه‌های مختلف توانبخشی می‌توانند علاوه بر اینکه به بیماران خدمات درمانی و توانبخشی می‌دهند آموزش‌های لازم را نیز ببینند.

رایگانی یادآور شد: مراکز جامع طب توانبخشی باید به صورت مطلوب و نمونه در مراکز خاصی در کشور راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.