سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۳۰۰ رشته صنایع دستی در کشور

کارشناس حمایت از تولید صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور از وجود ۳۰۰ رشته صنایع دستی در کشور خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، روح الله رحمانی کارشناس حمایت از تولید صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور در پنجمین نشست کمپین بسته بندی صنایع دستی معاونت صنایع دستی کشور، با اشاره به اهمیت بحث شناسنامه دار محصولات صنایع دستی، گفت: قیمت بسته بندی هر محصول صنایع دستی باید پنج الی هفت درصد قیمت خود محصول باشد.

وی به وجود ۳۰۰ رشته صنایع دستی در کشور اشاره  کردوافزود: دو نوع بسته بندی دست ساز و صنعتی داریم و خود محصولات هم به سه نوع محصولات آسیب پذیر درجه یک، درجه دو و درجه سه تقسیم می شوند.

کارشناس حمایت از تولید صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور عنوان کرد: تقریبا ۷۰ درصد از صنایع دستی که خریداری می شود به قصد کادو دادن است که اگر همراه با بسته بندی باشد بسیار بهتر است.

وی در ادامه به طرح هایی که در معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در بخش بسته بندی وجود دارد اشاره و تصریح کرد: ارتقای کیفیت، حفظ جایگاه، هویت سازی و شناسنامه دار کردن و جلوگیری از آسیب های وارده از جمله اهداف طرح گسترش بسته بندی است.

رحمانی به اقدامات حمایتی هم اشاره کردوافزود: اعطای نمونه های رایگان، اعطای تسهیلات، سفارش گروهی، تشکیل بانک اطلاعاتی، فرهنگ سازی و برگزاری جشنواره و نمایشگاه و برنامه های فرهنگی از جمله اقدامات حمایتی است.

اختصاص اعتباری ویژه برای بسته بندی کلاش در کردستان

مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان هم در این نشست گفت: مرحله طراحی، تولید، بسته بندی و بازاریابی مراحل تولید یک محصول تا فروش است که بسیاری از افراد شاغل در حوزه صنایع دستی هم برای تامین معیشت خود وارد این عرصه شده اند.

محسن علوی در ادامه از اعطای بودجه دولتی جهت حمایت از برخی محصولات صنایع دستی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این بخش محصولاتی همچون کلاش که یکی از صنایع دستی اصلی استان است در اولویت قرار می گیرد.

بسته بندی بیشترین نفع را برای تولید کننده دارد

سرپرست حوزه صادرات بخش صنایع دستی میراث فرهنگی استان کردستان هم در این نشست  گفت: بحث بسته بندی یکی از مهمترین مباحث معاونت صنایع دستی کشور است که در این راستا با توجه به اهمیت این مسئله، کمپین صنایع دستی در کشور راه اندازی شده است.

فرهاد حامدی افزود:هدف از بسته بندی هر کالا، آماده سازی، توزیع، انبار کردن، معرفی کالا، فروش و مصرف کالاست.

سرپرست حوزه صادرات بخش صنایع دستی استان تاکید کرد: برای تمامی محصولاتی که تولید می شود باید بسته بندی داشته باشیم که این مسئله بیشترین نفع را برای تولید کننده دارد.

حامدی،در پایان بحث شناسامه دار کردن تمامی محصولات صنایع دستی را یکی از برنامه های معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد و گفت: در آینده محصولاتی که شناسه نداشته باشند از فروشگاه ها جمع آوری خواهند شد.

گفتنی است؛ پنجمین نشست کمپین بسته بندی معاونت صنایع دستی کشورویژه صنعتگران، هنرمندان، طراحان و علاقه مندان به صنایع دستی شامگاه یکشنبه( 24 دی) در سالن همایش مرکز آموزش و پژوهش استانداری در سنندج برگزار شد ودر پایان نیز به کلیه شرکت کنندگان گواهی شرکت در دوره اعطاء شد.
انتهای پیام/م

 

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.