سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی خبرداد؛

خشکسالی بی سابقه استان مرکزی در نیم قرن گذشته

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی ازخشکسالی بی سابقه استان مرکزی در نیم قرن گذشته خبر داد.

عزت اله آمره‌ای مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی درگفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ با اشاره به اینکه متوسط بارندگی‌های استان مرکزی از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ میلی متر بوده است و این رقم نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد کمتر است گفت: متاسفانه استان مرکزی خشکسالی را تجربه می‌کند که در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده است.

آمره‌ای به وضعیت ذخیره آب سد‌های استان مرکزی هم اشاره کرد و افزود: سد ساوه در سال گذشته ۱۸ میلیون متر مکعب ذخیره داشته است و خوشبختانه با مدیریت صحیح در حوزه آبریز سطح، و مشارکت همگانی مردم، حجم مخزن این سد امسال به ۴۳ میلیون متر مکعب رسیده است و سد کمال صالح اراک هم همچون سال گذشته ۷۶ میلیون متر مکعب ذخیره آب دارد.

وی اضافه کرد: در خصوص وضعیت آب شرب وضعیت پایداری داریم و در حال حاضر مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد، اما نیاز هست که شهروندان و بویژه کشاورزان در مصرف اب صرفه جویی کنند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی  از وجود ۱۳ هزار حلقه چاه آب هم در استان مرکزی خبر داد و گفت: ۲۵ هزارو ۶۰۰ حلقه به صورت غیر مجاز وجود دارد وتمام چاه‌هایی که بعد از سال ۱۳۸۵ حفاری شده اند، باید پلمپ شوند.

انتهای پیام / ج

استان مرکزی خشکسالی بی سابقه را تجربه می کند

برچسب ها: بحران آب ، بارش باران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.