سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال ضمانت نامه در ۹ ماهه امسال برای صنایع کوچک

در ۹ ماه­ امسال، یک هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال ضمانت نامه برای صنایع کوچک صادر و تمدید شد که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۵ رشد ۸۲ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شاتا، در این مدت به لحاظ تعدادی، ­ ۱۴۷ فقره ضمانت نامه صادر و ۱۱۵ ضمانت نامه تمدید شده است.

همچنین در ۹ ماهه سال ۹۶، بیش از ۴۳ درصد ضمانت نامه‌های صادر شده برای طرح‌های ایجادی صنایع کوچک به مبلغ ۵۳۰ میلیارد ریال و ۳۸ درصد ضمانت نامه‌های صادره برای سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی کوچک به ارزش ۴۷۰ میلیارد ریال بوده است.

در این مدت، ­ استان‌های خراسان رضوی، گیلان، خوزستان، ایلام و کرمانشاه پیشتاز دریافت ضمانت نامه برای صنایع کوچک بوده اند.

همچنین استان‌های زنجان، چهار محال و بختیاری و یزد کمترین ضمانت نامه را در این مدت دریافت­ کرده اند.

در ۹ ماهه سال ۹۶، ­ بانک سینا بیشترین ضمانت نامه را برای صنایع کوچک دریافت­ کرده ­و پس از آن بانک‌های ملی، کشاورزی، صنعت و معدن و انصار رتبه‌های بعدی را در دریافت ضمانت نامه دارا­ هستند.

بنا براین گزارش، ­ صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تا مبلغ ۳۰ میلیارد ریال که ۷۰ درصد اصل و سود تسهیلات (مناطق محروم تا ۸۵ درصد) برای صنایع کوچک­ است ­را نزد نظام بانکی، موسسات مالی و دیگر ذینفعان، ضمانت می‌کند.
از دیگر خدمات و اقدامات این صندوق، صدور، ضمانت نامه‌های حسن انجام تعهدات، ضمانت نامه اعتبار خریدار، ضمانت نامه شرکت در مناقصه و ضمانت نامه پیش پرداخت برای فعالان صنایع کوچک بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنایع کوچک ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.