سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخت‌های بیمارستانی؛

افزایش ضریب تخت‌های بیمارستانی لرستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان ازافزایش ضریب تعداد تخت‌های استان با ایجاد ۲هزار و ۴۵۰تخت بیمارستانی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  پیمان آسترکی  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در لرستان ضریب نسبت تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت استان قبل از اجرای طرح تحول سلامت حدود ۸/. تا ۹/۰ بود که از سال ۹۳ با توجه به اقدامات و سیاست گذاری‌های عرصه درمان، سرمایه گذاری‌ها و تخصیص منابع در این عرصه تعداد تخت‌های بیمارستانی به ۲ هزار و ۴۵۰ و ضریب ۱/۱ رسید.

به گفته وی بنا بر برنامه ریزی‌های انجام شده تا افق ۱۴۰۴ ضریب تخت بیمارستانی در لرستان به ۲ برابر یعنی حدود ۲/۲ خواهد رسید.

آسترکی افزود:میانگین هزینه ایجاد یک تخت بیمارستانی بین ۴۰۰ میلیون ریال تا هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که نیازمند حضور سرمایه گذاران جهت ایجاد تخت‌های مورد نیاز کشور است.

وی تاکید کرد که به دلیل کمبود اعتبار‌های دولتی در حال حاضر تعدادی از بیمارستان لرستان به ناچار جهت پیگیری درمان به استان‌های همجوار مراجعه می‌کنند و که این اتفاق مطلوب جامعه فرهیخته این استان نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در بخش دولتی در سال‌های گذشته گام‌های بزرگی برداشته شده است، اما ارتقا سطح درمان و بهداشت این استان نیازمند سرمایه گذاری و توسعه منابع است.

وی با اشاره به ضرورت ارتقا شرایط و حمایت از نیروی انسانی در این عرصه بیان کرد: باید از دیگر پتانسیل‌ها نیز استفاده کرد و تلاش می‌شود که ۱۰ از خدمات را به بخش خصوصی واگذار شود.

آسترکی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت بیمارستان شفا، رادیوتراپیست، بخش بیماران سرطانی و شیمی درمانی از خدمات مطلوب بخش خصوصی در این استان است.

وی بر ضرورت امنیت روانی در سطح استان جهت حضور سرمایه گذار، ارائه خدمات بیشتر و مطلوب‌تر و اشتغالزایی تاکید کرد.

انتهای پیام/م

ضریب تخت‌های بیمارستانی لرستان افزایش یافت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.