سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح توانمندسازی روانی و اجتماعی دانش آموزان در مدارس فارس

رییس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس از اجرای طرح توانمندسازی روانی و اجتماعی دانش آموزان در مدارس استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ لیلا نورافشان رییس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس در کارگاه آموزشی توانمند سازی روانی - اجتماعی دانش آموزان که با حضور مجریان طرح از نواحی چهارگانه شیراز و اداره عشایر سیار برگزار شد، گفت: این طرح به منظور آموزش مهارت‌های زندگی، افزایش توانایی‌های روانی – اجتماعی و ارتقای سطح سلامت دانش آموزان اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: این طرح مبتنی بر آموزش مهارت‌های زندگی است که به منظور افزایش توانایی‌های فردی و اجتماعی دانش آموزان طراحی شده است.

نورافشان بیان کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح، آموزش مهارت‌های زندگی، افزایش توانایی‌های روانی – اجتماعی و ارتقای سطح سلامت دانش آموزان است که بر اساس آن افراد قادر خواهند بود تا به طور موثر با مشکلات و چالش‌های زندگی مقابله کنند.

نورافشان افزود: برای تسهیل فرایند یادگیری مهارت‌های زندگی، کتاب کار برای دانش آموزان تهیه شده است که هدف‌های خاصی را از جمله کسب دانش صحیح درباره رفتار‌های سالم و پر خطر، تغییر نگرش نسبت به رفتار‌های پر خطر و کمک به کسب مهارت‌های موثر برای مقابله با موقعیت‌های دشوار زندگی دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: کتاب کار آموزش مهارت‌های زندگی شامل ۱۰ مهارت است که می‌بایست در ۱۴ جلسه به دانش آموزان آموزش داده شود.

رییس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه اعتبار این طرح برای اجرا به ادارات آموزش و پرورش پرداخت شده است، اظهار داشت: مجریان طرح باید مهارت‌هایی از جمله ارزش سلامتی، خود آگاهی، عزت نفس، خطر پذیری، تصمیم گیری، حل مسئله، مقابله با استرس، مدیریت خشم، ارتباط موثر، روابط بین فردی و ابراز وجود را کسب کنند.
انتهای پیام/ر

طرح توانمندسازی روانی و اجتماعی دانش آموزان در مدارس استان فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.