هشت طرح ملی و استانی در زمینه آموزش و توانمند سازی دختران و زنان فرهنگی برای سال ۹۶ برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ طاهره بی نیاز مشاور مدیر کل در امور بانوان آموزش و پروش استان فارس گفت: افزایش پوشش تحصیلی دختران بازمانده از تحصیل، بهبود وضعیت آموزشی و بهداشتی دختران مناطق محروم، طرح تقویت شیوه‌های مهارتی اولیا با دانش آموزان دختر، طرح توانمند سازی مدیران و مشاوران، طرح دانش افزایی و توانمندی زنان سرپرست خانوار، طرح شناسایی زنان توانمند فرهنگی استان و طرح تربیت مدرس برای توانمند سازی بانوان فرهنگی استان، هشت طرح ملی در سال جاری است.


وی افزود: علاوه بر این ۸ طرح ملی، در اداره کل آموزش و پرورش و ادارات چهار نواحی شیراز و سایر اداره‌های استان نیز طرح‌هایی به صورت ضربتی و استانی انجام می‌شود.


بی نیاز ادامه داد: مشاوره امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش با هدف برنامه ریزی برای بانوان فرهنگی شاغل و دختران دانش آموز ایجاد شده و بر همین اساس امور بانوان به دنبال ارتقای جایگاه مدریتی زنان و معرفی دختران نخبه در رتبه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی به جامعه است.


وی با اشاره بر وضعیت بهداشتی دختران در مناطق محروم بیان کرد: نداشتن دانش و آگاهی کافی، وضعیت نابه سامان خانواده ها، برخورد سنتی با این مسائل و عدم برخورداری خانواده‌ها ازمهارت‌های ارتباطی با فرزندان دختر موجب فقر بهداشتی دختران به ویژه در مناطق محروم شده است و در همین راستا طرح‌های ملی آموزش علمی دوران بلوغ و ارائه اقلام بهداشتی دوران بلوغ در حال بهره برداری است.


بی نیاز اظهار داشت: یکی ازمهم‌ترین فعالیت‌های امور زنان، رسیدگی به وضعیت بانوان فرهنگی سرپرست خانواده است که در همین راستا موسسه‌ای تحت عنوان تدبیر فرهنگیان زیر نظر امور بانوان و مدیر کل آموزش و پرورش شروع به کار کرده است.


مشاور مدیر کل در امور بانوان آموزش و پروش استان فارس تصریح کرد: امور بانوان وظیفه‌ی انجام و پیگیری طرح‌های ملی و استانی را دارد و برای بهتر انجام شدن امور نیاز است علاوه بر تعامل با حوزه‌ها داخلی اداره کل، به تعامل با دستگاه‌های برون سازمانی مانند اتاق بازرگانی، امور بانوان استان داری، سازمان بهزیستی و سایر دستگاه‌ها برای بهتر انجام شدن فعالیت‌ها نیز است.
انتهای پیام/ر

برگزاری طرح ملی و استانی در زمینه آموزش و توانمند سازی دختران فرهنگی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار