سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اردبیل؛

به جد پیگیر رفع مشکلات پیمانکاران راه آهن اردبیل هستمر

استاندار اردبیل گفت: به جد پیگیر رفع مشکلات پیمانکاران راه آهن اردبیل میانه هستم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه راه آهن اردبیل میانه که با حضور مجری پروژه راه آهن و شرکت های مستقر در این پروژه برگزار شد، گفت: به جد پیگیر رفع مشکلات پیمانکاران هستیم و برای رفع مشکلات و نارسایی ها وقت خواهیم گذاشت.

 وی افزود: راه آهن اردبیل باید تا سه سال آینده به اتمام برسد.

استاندار اردبیل افزود: شرکت ها خواسته های خود را بصورت فصلی برای ۲۰ماه آینده مشخص کنند و به پیشرفت پروژه سرعت بخشند.

وی همچنین بر حل مشکلات موجود و تسریع روند پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن در ماه های آتی و رفع نارسایی ها تاکید کرد.

پروژه راه آهن میانه - اردبیل با 175 کیلومتر دارای 12 قطعه است و عملیات اجرایی این پروژه از حدود 12 سال پیش شروع شده که تکمیل و بهره‌برداری از آن نقش بسزایی در افزایش مراودات اقتصادی استان اردبیل، اتصال استان به همسایه‌های شمالغرب کشور و بهره‌مندی سیستم حمل و نقل ریلی برای حمل مواد مورد نیاز استان خواهد داشت.

این مسیر ریلی از ایستگاه زاویه در شهرستان میانه آذربایجان‌شرقی شروع می‌شود و به موازات دره رودخانه قزل اوزن با طی مسیر پر پیچ و خم به شهر اردبیل خواهد رسید؛ پیشرفت فیزیکی زیرسازی این مسیر حدود 70 درصد است و این پروژه در کل 46 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مسیر دارای 8 ایستگاه، 4 کیلومتر پل دره‌ای که از جمله سخت‌ترین مراحل اجرایی کار است، و نیازمند 36 میلیون مترمکعب عملیات خاکی بوده که با تزریق اعتبارات به صورت اوراق اسناد خزانه، فعلا پیمانکاران در کارگاه‌های اجرایی مشغول کار هستند.

انتهای پیام/ح

پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن اردبیل میانه

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.