سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست خبری رونمايى از اپليكشن اورژانس ١١٥ مطرح شد؛

٢٤٠٠ آمبولانس به ناوگان اورژانس كشور افزوده مى شود/ راه اندازى ٣١ پايگاه اورژانس روستايى براى نخستين بار/ بالگردهاى اورژانس اجاره‌اى هستند

نورى گفت: در سه ماه پايانى امسال و سال آينده ٢٤٠٠ آمبولانس به ناوگان اورژانس افزوده مى شود.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن نورى معاون فنى و عمليات اورژانس كشور در نشست خبرى رونمايى از اپليكشن اورژانس ١١٥ گفت: مدیریت زمان در اورژانس پیش‌بیمارستانی کشور بسيار پر اهميت است، در سال ٩٦ تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بار تكنسين اورژانس براى خدمت رسانى در حوزه فوريت هاى پزشكى به محل اعزام شده اند.

وى ادامه داد: بیش از ٤٤٠ هزار از مورد اعزام مربوط به حوادث ترافیکی بوده است كه اين موضوع اهميت رسيدن بر بالين بيمار با سرعت بيشتر را نشان مى دهد.

نورى بيان كرد : در سكته مغزى به ازاى هر يک دقيقه پس از گرفتگى عروق مغزى حدود ٢ ميليون نورون از بين مى رود و حداكثر ٣ تا ٤ ساعت زمان براى رسيدن به بالين بيمار فرصت داريم.

 معاون فنى و عمليات اورژانس كشور گفت: در سكته قلبى نيز ثانیه‌ها بسيار اهمیت دارند، افزایش توان عملیاتی که مستلزم خرید آمبولانس، ایجاد پایگاه و استخدام نیروی انسانی است، می‌تواند در كاهش زمان رسيدن بر بالين بيمار کمک کننده باشد.

نورى عنوان کرد: برنامه داریم بیش از ۲۴۰۰ دستگاه آمبولانس را در طى ماه هاى پايانى سال ٩٦ و سال ٩٧ به ناوگان اورژانس كشور اضافه كنيم.

معاون فنى و عمليات اورژانس كشور با اشاره به اورژانس هوايى گفت: اورژانس هوایی خدمتى بسیار ارزشمند و گران‌قیمت است که به صورت استیجاری در اورژانس استفاده می شود و ما ماليكتى نداريم.

وى افزود: در زمان آغاز طرح تحول سلامت ۵ پايگاه اورژانس هوايى داشتيم كه با اجراى طرح تحول سلامت به ۳۳ بالگرد افزایش یافت که اغلب آن‌ها اجاره‌ای هستند، نقض بزرگ اين بالگردها اين است كه قابليت دید در شب ندارند و اكنون نيز امکان اجاره بالگردهای دید در شب وجود ندارد.

کاهش زمان رسیدن بر بالين بیمار هدف  راه اندازى اپليكشن اورژانس ١١٥

نورى هدف از راه اندازى اپليكشن اورژانس ١١٥ را کاهش زمان رسیدن بر بالين و بهبود کیفیت خدمات دانست و افزود: اورژانس كشورهاى پيشرفته از اپليكشن استفاده مى‌كنند ما در بسيارى از اورژانس هاى پيش بيمارستانى فرم هاى كاغذى را حذف كرديم و از نرم افزار استفادع مى‌كنيم.

وى ادامه داد: يكى از موضوعات مطرح در هنگام اعلام نياز به اورژانس اين است كه اسم خيابان‌ها مدام در حال تغيير است همچنين در حوادث جاده اى به دليل استرس و اضطراب فرد حادثه ديده يا همراهان از محل دقيق خبر ندارند اما با راه اندازى نرم افزار امكان دسترسى به محل حادثه ديده از روى گوشى موبايل ممكن مى شود.

نورى تصريح كرد: در کشور ما نرم‌افزار اورژانس ۱۱۵ بومی شد که موجب ارتقا کیفیت و کاهش زمان خدمت رسانى به مردم شده است.

معاون فنى و عمليات اورژانس تهران اظهار كرد: از ابتدای سال تاکنون براى نخستين بار ۳۹ پایگاه روستایی را در اورژانس كشور راه‌اندازی کردیم که معتقديم باید تعداد اين پايگاه ها افزايش يابد.

٢ بالگرد مخصوص اورژانس به زودى راهى تهران مى شوند

نورى از ورود بالگردهای مخصوص اورژانس (مدیکوپتر) به ناوگان اورژانس تهران خبر داد و گفت: اين بالگردها در مراحل ورود به کشور هستند، بالگردهای کنونی مناسب شرايط اورژانس نیستند، بالگردهاى اورژانس بايد سبک باشند البته به تازگى ۲ بالگرد برای پایتخت به کشور وارد شده که در فرودگاه در حال تجهیز آن هستیم.

وى افزود: تامین بالگردهای دید در شب فقط از عهده وزارت بهداشت بر نمی‌آید، عزم ملی و بودجه زیادی می‌خواهد، اما با توجه به پتانسیل‌ آن‌ها، هزینه کردن در این زمینه ارزش دارد.

انتهاى پيام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۰ دی ۱۳۹۶
امبولانس بدون نیرو که نمیشه امسال نزدیک چند نفراز اورژانس مرند استخدام تبریز شدند این نیروها قراردادی یا شرکتی بودند الان اورژانس مرند دچار کمبود نیرو است و اکثرا تعطیل میباشد یک طرحی می گذاشتند که هر شهری نیروهای قراردادی یا شرکتی همان جا استخدام میشدند بهتر بود