معتمدی از افتتاح پایگاه اورژانس 240شهدای دانشگاه در دانشگاه امیرکبیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در افتتاح پایگاه اورژانس 240شهدای دانشگاه گفت: حدود یک سال و نیم بحث افتتاح پایگاه اورژانس در دانشگاه مطرح بود و سعی کردیم از این طریق نیاز دانشگاه را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: از قدیمی بودن دانشگاه و موقعیت مکانی آن می‌توان به عنوان معایب نام برد زیرا دانشگاه امیرکبیر را خطرات و بلایای طبیعی تهدید می‌کند.

معتمدی تصریح کرد: به هرحال دانشگاه امیرکبیر 14 هزار دانشجو دارد که 50 درصد آنها در مقطع تحصیلات تکمیلی و 50 درصد دیگر در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند از سوی دیگر با قرار گرفتن خوابگاه‌ها و ایجاد شرکت‌های تازه تاسیس در اطراف دانشگاه برآن شدیم با احداث اورژانس در دانشگاه حوادث و خطرات در کمین را کنترل کنیم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر بیان کرد: به هرحال این یک دغدغه برای ما بود و خوشبختانه توانستیم امروز اورژانس دانشگاهی را در اولویت قرار دهیم.

وی گفت: متاسفانه در بحث پیگیری ضعیف هستیم و باید در این زمینه بهتر عمل کنیم. به هرحال ممکن است اتفاقات زیادی در داخل دانشگاه و یا خوابگاه ها اتفاق بیافتد، خوشحالیم توانستیم این مرکز خدماتی را افتتاح کنیم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد:این مرکز علاوه بر خدمت رسانی به دانشجویان به مردمان هم خدمت رسانی می‌کند و از این طریق بخشی از نیاز مردم برطرف می شود. در این پایگاه اورژانس 6 نفر کادر شبانه‌روزی حضور دارند که در مواقع مورد نیاز به دانشگاهیان امیرکبیر سرویس ارائه می‌کنند.

راه‌اندازی شورای HSE در دانشگاه امیرکبیر

 وی در ادامه از راه‌اندازی شورای HSE در دانشگاه امیرکبیر خبر داد و یادآورشد: در این شورا بحث‌های مختلفی نظیر ایمنی‌سازی ساختمان‌ها و همچنین اورژانس مطرح بود که خوشبختانه امروز با افتتاح پایگاه اورژانس یکی از اولویت‌های این شورا برآورده شده است.

 دانشگاه امیرکبیر نیازمند پایگاه اورژانس بود

در ادامه این برنامه پیمان صابریان سرپرست مرکز اورژانس کشور گفت: با توجه به قرار گرفتن این دانشگاه در وسط شهر و به لحاظ رفت آمد،این منطقه به یک پایگاه اورژانس نیازمند بود تا بتوانیم علاوه بر دانسجویان به مردم هم ارائه خدمت کند.

وی یادآورشد: متاسفانه ما از استانداردها فاصله داریم به طوری که باید به ازای هر 20هزار نفر یک پایگاه اورژانس داشته باشیم.

سرپرست مرکز اورژانس کشور یادآورشد:امیدوارم  به استاندارهای لازم برسیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار