سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهاسازی بیش از 70هزار بچه ماهی در قفس ماهی کیاشهر

72 هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا در قفس های دریایی بندرکیاشهر از دهم دی ماه تاکنون رهاسازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حمیدرضا سلیمانی، رییس شیلات شهرستان آستانه اشرفیه گفت: رهاسازی این تعداد بچه ماهی قزل آلا با وزن 180 تا 200 گرم در مرحله اول انجام شده است و در مراحل بعد این میزان به 300 هزار قطعه افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 2 مزرعه پرورش ماهی در قفس در سواحل روستای انبارسر و شهر بندرکیاشهر در حال فعالیت است، افزود:12 قفس در2 مزرعه پرورش ماهی در قفس سواحل بندرکیاشهر فعالیت می کند که این تعداد قفس با دارا بودن 39 هزار و 600 مترمکعب فضا ، ظرفیت پرورش و تولید یک هزار تن ماهی قزل آلا را دارند.

رییس شیلات آستانه اشرفیه با بیان اینکه رهاسازی بچه ماهی قزل آلا در این شهرستان تا پایان دی ماه ادامه دارد اظهار داشت: پیش بینی می شود دراوایل فصل بهار سال آینده، حدود 400 تن ماهی قزل آلا به ارزش 80 میلیارد ریال در مزرعه های پرورش ماهی در قفس بخش بندرکیاشهر برداشت و به بازارعرضه شود.

سلیمانی بهره برداری بهینه از منابع آبی، تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال و تولید را از اهداف اجرای این طرح عنوان و تصریح کرد: اجرای طرح پرورش ماهی در قفس دریایی سواحل بندرکیاشهر که با مشارکت بخش خصوصی و حمایت های شیلات انجامم شده، باعث اشتغال 20 نفر شده است.

انتهای پیام/اص

بیش از 70هزار بچه ماهی در قفس ماهی کیاشهر رها شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.