سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضروری بودن تقویت زیرساخت‌ها و بومی سازی فناوری

جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تقویت زیرساخت ها و بومی سازی تکنولوزی های مورد نیاز در کشور، امر ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سردار علی اصغر زارعی جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشوردر نشست شورای پدافند غیرعامل استان یزد از فضای سایبری به عنوان مهمترین تهدید در زمینه پدافند غیرعامل یاد کرد وگفت: از آنجا که تهدیدات فناوری مهمترین تهدید جامعه امروز است در راستای مقابله با این تهدید باید پدافند تخصصی در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل کشور در چهار حوزه سایبری، زیستی، شیمیایی و پرتویی فعالیت می کند افزود: همچنین مسائل زیستی، سلامت غذا، دارو و دام از جمله اولویت های کاری این سازمان است.

وی با اشاره به فعالیت واحدهای صنعتی در یزد خاطرنشان کرد: احساس می‌کنیم در برخی از واحدهای صنعتی استان اشکالاتی وجود دارد که مدیریت استان و سازمان پدافندغیرعامل باید با تدوین برنامه‌های راهبردی و کاربردی نسبت به کاهش آسیب‌پذیری برخی از واحدهای فعال استان اقدام کنند.

معاون سلامت سازمان پدافند غیر عامل و جانشین فرمانده قرارگاه پدافند زیستی کشور هم در این نشست گفت: کاهش آسیب‌های تهدیدات زیستی به منظور توسعه اقتصادی کشور از جمله رسالت‌های تعیین شده برای پدافند زیستی در استان‌های مختلف کشور است.

سردار علی مهدی پور تصریح کرد: استانداران باید در حوزه ایمنی زیستی نسبت به شناسایی آسیب‌های زیستی اقدام کرده و آنها را به قرارگاه پدافند زیستی کشور اعلام کنند تا اقدامات لازم برای کاهش و رفع تهدیدات زیستی شناسایی شده انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد هم با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های پدافندغیرعامل در استان گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل در استان تهیه و تدوین می‌شود.

محمد علی طالبی افزود: تأمین اعتبار تدوین طرح جامع و اختصاص سهم 50 درصدی استان برای پدافند غیرعامل در یزد از دیگر برنامه‌‌های استانداری در حوزه ساماندهی مدیریت در حوزه پدافند غیرعامل است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه ظرفیت‌های گردشگری، اقتصادی و همچنین حساسیت‌های استان یزد در بحث آب، لازم است هرچه سریعتر اقدامات لازم برای ایجاد زیرساخت‌های پدافند غیرعامل در یزد انجام شود.

پدافند غیرعامل از اوایل قرن بیستم در جهان شکل گرفت و در ایران نیز سازمان پدافند غیرعامل ابتدا به شکل سازمان غیرنظامی دفاعی تشکیل شد که محور فعالیت هایش نیز برهمین اساس بود.

پدافند غیرعامل مجموعه ای از اقدامات غیرمسلحانه است که باعث افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری و نهایتا موجب تشکیل مدیریت بحران می شود.

انتهای پیام/ ا

ایجادزیرساخت های پدافندغیرعامل در یزد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.