سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجتمع آبرسانی به ۲۶۱ روستای چابهار و قصرقند ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیر آب و فاضلاب روستایی چابهار گفت: ساخت مجتمع آبرسانی به ۷۱ هزار نفر در ۲۶۱ روستای پلان، پیرسهرآب چابهار و بخش تلنگ قصرقند ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رضا نارویی مدیر آب و فاضلاب روستایی چابهار گفت: مطالعات ساخت این مجتمع آبرسانی در پایین دست سد زیردان قصرقند از سال ۱۳۸۴ آغاز شده است و سال آینده به بهره برداری می‌رسد.


وی بیان کرد: تاکنون هزار و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای این مجتمع آبرسانی هزینه شده و برای تکمیل آن هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است.


وی طول کل شبکه توزیع مجتمع آبرسانی تلنگ، پیرسهراب و پلان را ۶۰۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: هم اینک ۲۳۰ کیلومتر لوله گذاری برای ۱۱۸ روستا انجام شده است.


وی گفت: طول کل خطوط انتقال ۳۰۳ کیلومتر است که ۲۵۰ کیلومتر آن اجرا شده و تا سال ۱۴۰۴ بیش از ۱۴۴ هزار نفر از نعمت اجرای این مجتمع آبرسانی بهره مند می‌شوند.


مدیر آب و فاضلاب روستایی چابهار ادامه داد: حجم مخزن ذخیره زمینی ۲۱ هزار و ۷۲۵ مترمکعب در نظر گرفته شده که چهار هزار و ۵۰۰ مترمکعب آن اجرا شده است.


نارویی تصریح کرد: میزان آب مورد نیاز در این پروژه آبرسانی ۵۲۰ لیتر در ثانیه و ظرفیت تصفیه خانه چهار هزار مترمکعب در شبانه روز در نظر گرفته شده است.


وی بیان کرد: از مجموع ۴۳۸ روستای شهرستان چابهار ۴۰۶ روستا با ۴۹ دستگاه تانکر (۲۴ تانکر دولتی و ۲۵ تانکر استیجاری) روزانه برای هر نفر ۱۵ لیتر آبرسانی سیار می‌شود.


وی تصریح کرد: شاخص دسترسی مردم به آب در چابهار ۲۳ درصد است و ۷۷ درصد مردم این شهرستان به آب سالم و بهداشتی دسترسی ندارند.


وی گفت: با تکمیل پروژه آبرسانی به ۲۶۱ روستای تلنگ، پیرسهراب و پلان شاخص دسترسی به آب سالم و بهداشتی در شهرستان چابهار از ۲۳ درصد فعلی به ۳۷ درصد ارتقا پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/گ

آبرسانی به روستاهای  چابهار و قصرقند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.