هشت تانکر آبرسانی سیار هدیه دفتر مقام معظم رهبری تحویل مردم روستایی شهرستان چابهار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، هشت تانکر آبرسانی سیار هدیه دفتر مقام معظم رهبری در مراسمی با حضور معاون وزیر و رئیس ستاد مدیریت بحران کشور، مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان وبلوچستان، فرماندار و مسئولان محلی چابهار تحویل مردم روستایی این شهرستان شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: تانکر‌های آبرسانی سیار هر کدام با ظرفیت ۱۲ هزار لیتر و در مجموع ۲۱ میلیارد ریال هزینه از محل اعتبارات توسعه سواحل مکران خریداری شده است.


عبدالاحد ریگی افزود: رهبر معظم انقلاب توجه ویژه‌ای به آبادسازی سواحل مکران دارد و برای همین منظور با هدف تقویت ناوگان آبرسانی سیار، هشت تانکر با مجموع ظرفیت ۹۶ هزار لیتر از طریق دفتر مقام معظم رهبری خریداری و تحویل آب و فاضلاب روستایی چابهار شده است.


وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با بحران جدی آب مواجه است به طوری که بیشتر منابع آبی این استان خشک شده و سطح آب چاه‌ها پایین رفته است.


وی افزود: مردم ۴۰۶ روستای شهرستان چابهار با ۴۹ دستگاه تانکر (۲۴ تانکر دولتی و ۲۵ تانکر استیجاری) روزانه برای هر نفر ۱۵ لیتر آبرسانی سیار می‌شوند و به نوعی محروم‌ترین منطقه کشور از نظر دسترسی مردم به آب سالم و بهداشتی است.


وی تصریح کرد: شاخص دسترسی مردم به آب در چابهار ۲۳ درصد است و ۷۷ درصد مردم این شهرستان به آب سالم و بهداشتی دسترسی ندارند.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۴۶ هزار و ۳۱۷ نفر با ۳۲ هزار و ۴۷۶ خانوار ساکن در ۴۰۶ روستای چابهار ماهانه با ۶ هزار و ۷۴۱ سرویس به صورت سیار آبرسانی می‌شوند.


ریگی ادامه داد: بر اساس برآورد این اداره ماهانه ۸۰ هزار و ۸۹۲ متر مکعب آب به وسیله ناوگان آبرسانی سیار به مردم روستایی تحویل می‌شود.

اذنتهای پیام/گ

آبرسانی به  روستاهای چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار