سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان؛

اجرای پیاده راه سازی سه راه جعفری در بافت تاریخی بروجرد

عضو شورای شهر بروجرد گفت: تا قبل از پایان سال کار پیاده راه سازی سه راه جعفری تا میدان جعفری در بافت تاریخی بروجرد آغاز می‌شود که برای اجرای این کار حدود یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان هزینه نیاز است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ "علی روزبهانی" عضو شورای شهر بروجرد گفت: با توجه به قرار گرفتن بازار سنتی و تاریخی بروجرد در خیابان جعفری، اجرای این طرح با هدف کاهش بار ترافیکی و ایجاد فضا‌هایی زیبا و معرفی هویت تاریخی برای گردشگران و شهروندان اجرا می‌شود.

 وی اضافه کرد: کار اجرای این طرح تا قبل از پایان سال آغاز خواهد شد، اما زمان دقیقی برای اتمام آن مشخص نیست و در صورت نبود مشکل و روند تسریع در این طرح، در مدت زمان اندکی این برنامه اجرایی خواهد شد.

 روزبهانی هزینه مورد نیاز برای اجرای این طرح را حدود یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان دانست و افزود: برای کف سازی و اجرای طرح در خیابان حدود یک میلیارد تومان و برای ورودی بازار ۳۵۰ میلیون تومان هزینه نیاز است.

 به گفته وی در طول مسیر سه راه جعفری تا میدان جعفری بنا‌های تاریخی مانند حمام و دیگر آثاری وجود دارد که می‌توان با ایجاد فضایی زیبا برای شهروندان و گردشگران فرصتی را فراهم کرد تا با بافت‌های تاریخی و هویت تاریخی بیشتر آشنا شوند.

 عضو شورای شهر بروجرد خاطر نشان کرد: بازار بروجرد یکی از بازار‌های تاریخی و سنتی است که برخی از هنر‌های قدیمی این شهر هنوز در بازار وجود دارد و هنرمندانی مشغول به کار هستند که با اجرای این طرح، علاوه بر ساماندهی در بازار بروجرد این مشاغل و هنر‌های گذشتگان بروجرد به گردشگران معرفی می‌شود.

انتهای پیام/د

پیاده راه سازی سه راه جعفری در بافت تاریخی بروجرد اجرا می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.