سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بانک‌های خصوصی؛

هزینه نکردن منابع اعتباری بانک‌های خصوصی برای توسعه لرستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: بانک‌های خصوصی منابع استان را جمع‌آوری کرده و برای توسعه استان لرستان هزینه نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی هادی چگنی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان اظهار داشت: لرستان در بخش‌های مختلف دارای ظرفیت‌های خوبی است، ولی این ظرفیت‌ها به فعلیت نرسیده‌اند.

وی بابیان اینکه به فعلیت رساندن این ظرفیت باید توسط بخش خصوصی انجام شود افزود: تنها راه ما سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که متأسفانه وقتی یک سرمایه‌گذار می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند با موانع مختلفی مواجه می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با اشاره به اینکه اولین مانعی که در مقابل سرمایه‌گذاران قرار دارد موضوع منابع و مصارف بانک‌هاست عنوان کرد: پس‌انداز مردم لرستان در بانک‌ها پایین است و به همین دلیل منابع بانکی ما کم است.

وی به آمار و ارقام میزان منابع و مصارف بانک‌های استان اشاره کرد و گفت: میزان ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان منابع در بانک‌های دولتی داریم که مصارف ما ۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است و با این وجود ۱۲۶ درصد بیشتر از منابع‌مان، مصرف می‌کنیم.

چگنی با اشاره به اینکه بنا به آمار دریافتی از چند بانک خصوصی استان، حدود ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان منابع داریم تصریح کرد: از این مقدار فقط ۲۲۱ میلیارد تومان در راستای تولید و مباحث اقتصادی مصرف‌شده است؛ بانک‌های خصوصی منابع استان را جمع‌آوری می‌کنند و برای توسعه استان هزینه نمی‌کنند.

وی به انعقاد ۲۲ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: برای تحقق این رقم حداقل ۵۰ درصد نیازمند تسهیلات هستیم که برای وصول آن با موانع مواجه‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با اشاره به‌ضرورت معرفی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خصوصی استان اظهار داشت: در لرستان خلأ نبود دبیر این شورا ملموس است و باید معرفی شود؛ برای گزارش‌گیری از بانک‌های خصوصی دچار مشکلاتی هستیم و از همه آن‌ها نمی‌توانیم آمار بگیریم که با حضور دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خصوصی این مشکل رفع خواهد شد.

انتهای پیام/م

بانک‌های خصوصی منابع اعتباری لرستان را برای توسعه استان هزینه نمی‌کنند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.