سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی:   

  پلمپ 10عطاری غیر‌مجاز در همدان

کارشناس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان از پلمب 10 عطاری غیر مجاز در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛کارشناسان مدیریت طب ایرانی و کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه 10 عطاری و مرکز غیر‌مجاز پلمب و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی در بازدید از عطاریهای فعال در سطح استان اظهار داشت: از آغاز تشکیل مدیریت طب ایرانی و مکمل در معاونت درمان در اردیبهشت سال جاری، به حسب وظیفه این مدیریت از تمام عطاری‌های فعال در استان همدان اعم از مجوز‌دار و فاقد مجوز توسط کارشناس طب سنتی این مدیریت به اتفاق کارشناسان معاونت غذا و دارو بازدید صورت گرفته و مطابق چک لیستها فعالیت آنها مورد ارزیابی قرار گرفته است.

کارشناس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: هم‌اکنون بیش از 150 عطاری در استان مشغول فعالیت هستند که متاسفانه بیش از نیمی از این تعداد فاقد مجوز می‌باشند، که در این راستا مذاکرات و نامه نگاری‌هایی با سازمان صنعت، معدن و تجارت و اماکن صورت گرفته که با متخلفین مطابق ضوابط برخورد نمایند.

وی افزود: در این حال تذکرات قانونی به واحدهای متخلف در جایی که امکان مخاطره سلامت مردم به وجود آید، داده شده است. لازم به عنوان است فعالیت عطاری‌ها فقط فروش گیاهان دارویی(مفردات) و عرقیات گیاهی بهداشتی است و به هیچ عنوان حق دخالت در درمان شامل زالو درمانی، ویزیت بیماران، مشاوره طب سنتی، فروش داروها و ترکیبات گیاهی و دیگر اقدامات در جهت مداوای بیماران را ندارند.

این کارشناس افزود: "عطاری" صرفا یک واحد صنفی و تجاری است که از اتحادیه خوارو بارفروشها جواز کسب می گیرد. در حال حاضر هیچ فرد و هیچ عطاری مجوز فعالیت از دانشگاه برای درمان و طبابت(سنتی)ندارد. به همین دلیل در این مدت تعداد 10 عطاری و مرکز غیر‌مجاز پلمب و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

انتهای پیام/ب

پلمب 10 عطاری غیر مجاز در همدان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.