سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت داروخانه دولتی وخصوصی؛

فعالیت ۱۹۸ داروخانه در سطح لرستان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۱۹۸ داروخانه دولتی‌ و خصوصی در سطح استان فعال است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا سپهوند معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: لرستان دارای ۱۹۸ داروخانه دولتی‌وخصوصی فعال است و از این تعداد ۳۱ داروخانه فعالیت شبانه‌روزی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ماهیانه از سطح داروخانه‌های استان بازرسی‌های فنی، ساختاری و دارویی صورت گرفته و در صورت مشاهده تخلف، با متولیان به شدت برخورد می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ملاک دارو‌های قاچاق از دارو‌های مجاز را داشتن برچسب اصالت دانست و افزود: دارو‌ها و فرآورده‌های بهداشتی و خوراکی مجاز می‌بایست دارای برچسب اصالت باشند.

سپهوند تصریح کرد: هر کالای وارداتی که از مسیر قانونی وارد کشور شود برچسب کالا خورده و برای عرضه وارد جایگاه‌های فروش می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد کالا‌های سلامت محور فاقد برچسب، تقلبی هستند، بیان داشت: وجود برچسب نشان دهنده اصالت و قانونی‌بودن یک کالاست و لذا از شهروندان درخواست می‌شود از خرید هرگونه کالای فاقد برچسب خودداری کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآور شد: متاسفانه مردم ایران خرید کالای خارجی را بر خرید کالای داخلی ترجیح داده و همین امر موجب ورود کالا‌های قاچاق به کشور شده است.

انتهای پیام/م

۱۹۸ داروخانه در سطح لرستان فعالیت دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.