سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه سوادآموزی دستاوردی بزرگ انقلاب اسلامی

یکی از دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی توسعه سوادآموزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در دیدار با کارکنان سوادآموزی آموزش وپرورش استان گفت: فرمان معمار کبیر انقلاب در دی ماه ۵۷ منشوری جاودان برای توسعه فراگیری علم و دانش در جامعه و دستاوردی بزرگ در انقلاب اسلامی است.


عدل هاشمی پور افزود: آموزش و تربیت نخستین اولویت برای تحقق توسعه و عامل قدرت و پیشرفت جامعه است.


وی گفت: امروز سواد به خواندن و نوشتن محدود نمی‌شود بلکه فرصتی برای کسب مهارت‌های زندگی و ارتقاء آگاهی‌ها برای زندگی بهتر است.


نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت نرخ باسوادی، توسعه مراکز یادگیری محلی و طرح‌های ترویج فرهنگ مطالعه در حوزه سوادآموزی قابل تقدیر و نتیجه تلاش مجموعه خدوم آموزش و پرورش و سوادآموزی است.


معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان در این دیدار گفت: علاوه بر سواد پایه فراگیری مهارت‌های زندگی، آموزش‌های کارآفرینی، طرح‌های ترویج فرهنگ نماز، توسعه کتابخوانی بین خانواده‌ها از مهمترین اولویت‌های برنامه‌ای سوادآموزی است.


سیدحمدالله خواهش نیک افزود: نرخ باسوادی جمعیت هدف سوادآموزی در سرشماری سال ۹۵ نسبت به سال ۹۰ با ارتقاء به ۹۲ و ۷ دهم به میزان ۲ و ۳ دهم افزایش یافت.


وی گفت: در جهت ارتقاء شاخص باسوادی در استان علاوه بر سوادآموزی عمومی برای گروه هدف افراد بی سواد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و زندان‌ها به صورت طرح ویژه باسواد می‌شوند.

انتهای پیام/د

توسعه سواد آموزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.