سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفیعی پور خبر داد؛

بودجه 130 میلیاردی برای جبران خسارت مرغداران

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: قرار است 130 میلیارد تومان اعتبار در اختیار صندوق بیمه کشاورزی قرار گیرد تا به مرغداران پرداخت شود.

علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت:  باتوجه به سردی هوا بیماری آنفلوانزای پرندگان نسبت به فصل‌های دیگر تشدید می شود و این بیماری در سراسر دنیا هم شیوع دارد.

خسارت مرغداران در اثر آنفولانزای مرغی به زودی اعلام می‌شود

وی در خصوص اینکه امسال حدود 12 میلیون مرغ معدوم شده است، ادامه داد: نسبت به سال گذشته ما یک تغییر کاهشی در این بیماری داشته‌ایم ولی امسال تعداد پرندگان معدوم شده از این بیماری  12 مرغ گزارش شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: سازمان دامپزشکی کشور تاکنون در زمینه بیماری آنفلونزای حاد پرندگان موفق عمل کرده است و تاکنون با شناسایی و رصد دقیق توانسته‌ایم کانون‌های آلوده به این بیماری خطرناک را شناسایی و کنترل کنیم.

رفیعی پور گفت: توصیه های ما به مرغداران این است که توصیه های بهداشتی و قرنطینه ای را با دقت انجام دهند تا شاهد این بیماری نباشیم و باید کانون های آلوده را شناسایی کنیم.

وی در ادامه به پرداخت 130 میلیارد تومان خسارت به مرغداران اشاره کرد و یادآورشد: در حال حاضر 30 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی در اختیار سازمان دامپزشکی قرارگرفته است و قرار است 130 میلیارد تومان اعتبار در اختیار صندوق بیمه کشاورزی قراربگیرد که از این طریق این صندوق آن را به مرغداران پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.