سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل حفاظت از محیط ‌زیست اردبیل؛

طرح حفاظت دریاچه «نئور» اردبیل از سال آینده عملیاتی می‌شود

مدیرکل حفاظت از محیط‌ زیست استان اردبیل گفت: طرح حفاظت دریاچه نئور اردبیل از بهار سال آینده عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد خداپرست، مدیرکل حفاظت از محیط‌ زیست استان اردبیل در بازدید از دریاچه نئور اظهار کرد: تالاب نئور در سال‌های اخیر با مشکلات زیست‌محیطی متعددی مواجه بوده تا جایی که احیای مجدد آن مطالعه شد.

وی افزود: احیاء تالاب نئور در قالب قرارداد پژوهشی تحت عنوان «مطالعات مدیریت جامع دریاچه نئور به منظور احیاء و حفاظت پایدار تالاب» مابین اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل با پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های داخلی کشور در سال ۹۳ آغاز و در سال ۹۴ مورد تائید و تصویب قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت از محیط ‌زیست استان اردبیل تأکید کرد: در این مطالعات مشاهده شد که ورود و تکثیر قابل‌توجه گونه مهاجم ماهی کاراس چرخه‌های زیست‌محیطی دریاچه را دچار مشکل ساخته است.

خداپرست متذکر شد: بررسی‌ها نشان می‌دهد می‌بایست شیوه‌های ترکیبی برای احیای دریاچه به کار گرفته شود و به همین دلیل کارشناسان مطالعات دقیق و جامعی در این خصوص انجام داده‌اند.

وی اضافه کرد: مطالعات احیای دریاچه به اتمام رسیده و طرح‌های مختلف حفاظتی نیز بررسی شده است که از بهار سال آینده عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/ح

اتمام مطالعات احیای دریاچه نئور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.