مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: سال گذشته ۳۲۰ شکارچی غیرمجاز در استان اردبیل دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد خداپرست در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته محیط زیست در اردبیل اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اساسی محیط زیست شناسایی شکارچیان غیرمجاز و معرفی به مراجع قضایی بوده که در همین راستا در سال گذشته320 شکارچی غیرمجاز در اردبیل دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 7.8 درصد استان تحت حفاظت محیط زیست استان قرار دارد، افزود: این آمار در کشور 11 درصد بوده که در صدد هستیم تا سال 2020 سطح مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان را به 17 درصد برسانیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از برنامه‌ریزی برای مدیریت تالاب پته‌خور،شیروان‌دره و برخی مناطق استان خبر داد و گفت: انتظار می‌رود با اجرای این طرح مناطق تحت مدیریت محیط زیست اردبیل افزایش یابد.

خداپرست تصریح کرد: امسال پنج واحد آلاینده در استان شناسایی شده که پس از بررسی‌های لازم این واحدها تعطیل شده و به مالکین واحدهای آلاینده هشدار لازم داده شده تانواقص و ایرادات را برطرف کنند.

وی بیان کرد: سال گذشته 312 مورد تذکر به واحدهای آلاینده در اردبیل ارائه شد که در این زمینه بسیاری از واحدهای آلاینده تذکرات را جدی گرفته و توانستند واحدهای خود را از آلایندگی خارج کنند.

خداپرست از معرفی 64 نفر در مناطق روستایی که قصد آلودگی محیط زیست را داشتند به مراجع قضایی خبر داد و افزود: مهمترین اولویت ما حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب و آلودگی منابع طبیعی و محیط زیست است که در این زمینه اهتمام ویژه‌ای وجود دارد.

وی اظهار کرد: همزمان با هفته محیط زیست برنامه‌های مختلفی در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود که مهمترین این برنامه‌ها تخفیف 50 درصدی مراکز معاینه فنی، بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی، پاکسازی مناطق تحت مدیریتاز جمله دریاچه نئور و صعود به قله سبلان و پاکسازی آن است که این برنامه‌ها به طور منظم اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.