سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بنگلادش فرآیند بازگرداندن ۱۰۰ هزار "آواره روهینگیایی" به "میانمار" را آغاز می‌کند

دولت بنگلادش فهرستی از نام ۱۰۰ هزار آواره روهینگیایی را برای بازگشت به میانمار، به مقامات این کشور تحویل داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمزآوایندیا، مقامات بنگلادشی جمعه اعلام کردند این کشور قصد دارد 100 هزار نفر را در چارچوب برنامه‌ای برای بازگرداندن پناهجویان مسلمان به میانمار، به کشورشان بازگرداند.

یک مقام ارشد بنگلادشی گفت روز جمعه فهرستی از 100 هزار نفر برای مقامات میانمار ارسال شده است و بازگشت پناهجویان احتمالاً از اواخر ژانویه و در چهارچوب یک توافق بین دو کشور آغاز می‌شود.

بیش از 655 هزار آواره روهینگیایی در پی عملیات ارتش میانمار، که از 25 اوت آغاز شده بود از ایالت راخین این کشور به بنگلادش فرار کردند. سازمان ملل متحد خشونت‌های ارتش میانمار علیه روهینگیایی‌ها را پاکسازی قومی توصیف کرده است. بنابر گزارش‌ها، ارتش ابتدا به روستاهای این اقلیت حمله کرد و آنها را به آتش کشید سپس مردان را به ضرب گلوله به قتل رساند و به دختران و زنان تجاوز کرد.

میانمار مسلمانان روهینگیایی را که در این کشور جز اقلیت به حساب می‌آیند به شدت محدود کرده است و حق شهروندی آنها را به رسمیت نمی‌شناسد.

دولت‌های بنگلادش و میانمار توافقی را در ماه نوامبر امضا کردند که بازگشت پناهجویان از 23 ژانویه را ممکن می‌سازد. اما گروه‌های امدادی و دیپلمات‌ها شک دارند که مسلمانان روهینگیایی که مسائل وحشتناکی را تجربه کرده‌اندT به کشورشان برگردند. به گفته مقامات، زمانی که میانمار فهرست مذکور را تایید کند و آواره‌ها رضایتمندی خود را اعلام کنند، فرآیند بازگشت آن‌ها آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

آغاز بازگشت ۱۰۰ هزار آواره روهینگیایی به میانمار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.