سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹ نفر در انتخابات ریاست جمهوری آتی قبرس نامزد شدند

نه نفر از جمله نیکوس آناستازیادس رئیس جمهور فعلی قبرس برای انتخابات ریاست جمهوری آتی بخش یونانی نشین این کشور که ماه ژانویه برگزار خواهد شد، نامزد شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ نه نفر برای انتخابات ریاست جمهوری آتی بخش یونانی نشین قبرس که ماه ژانویه برگزار خواهد شد، نامزد شده اند.

نیکوس آناستازیادس رئیس جمهور قبرس یکی از افرادی است که روز جمعه نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ژانویه به طور رسمی اعلام کرد. به نتیجه رساندن روند وحدت دو قسمت جزیره قبرس و احیای اقتصاد قبرس مهمترین موضوع انتخابات ریاست جمهوری این جزیره است.

طبق بررسی‌ها و نتایج نظرسنجی‌های صورت گرفته در قبرس، آناستازیادس هفتاد و یک ساله نسبت به رقبای خود از بخت بیشتری برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری قبرس برخوردار است. دور اول این انتخابات بیست و هشتم ژانویه برگزار خواهد شد.

اصلی‌ترین رقیب آناستازیادس در این انتخابات استاوروس مالاس است که به عنوان نامزد مستقل در این انتخابات شرکت خواهد کرد. مالاس از حمایت حزب کمونیست آکل که از احزاب اصلی مخالف دولت یونان است، بهره می‌برد. نیکلاس پاپادوپولوس نیز که پدرش از سال دو هزار و سه تا دو هزار و هشت رئیس جمهور قبرس بود از مالاس حمایت می‌کند.

مالاس که در انتخابات ریاست جمهوری پیشین قبرس از آناستازیادس شکست خورد، از وی به علت این که نتوانسته است برای پایان دادن به بیش از چهل سال تجزیره جزیره قبرس راه حل موثری پیدا کند، انتقاد می‌کند. پاپادوپولوس نیز به نوبه خود آناستازیادس را متهم کرده است که در مذاکرات مربوط به وحدت قبرس بیش از اندازه به طرف مقابل امتیاز داده است.

آناستازیادس پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور قبرس در فوریه سال دو هزار و سیزده مجبور شد با حامیان مالی و طلبکاران بین المللی قبرس مذاکره کند تا راه حلی برای مشکلات مالی کشورش پیدا کند و از ورشکستگی آن جلوگیری کند.
­

انتهای پیام/

انتخابات ریاست جمهوری قبرس 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.