سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک تهیه کننده سینما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد؛

باید جلوی اظهارنظرهای غیرمسئولانه درباره سینما ایستاد

بهمن کامیار گفت: همه ما در سینما خط قرمزها را می شناسیم؛ پس عدم اعتماد و اظهارنظرهای نابجا قطعا خروجی خوبی نخواهد داشت.

بهمن کامیار تهیه کننده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ورود ارگان ها و افراد غیر سینمایی به این هنر و اعمال نظرها و اظهارنظرهای غیرمسئولانه گفت: ورود و اظهارنظر دیگر ارگان ها و اعمال سلیقه های شخصی مسلما اتفاق درستی نیست؛ باید بدانیم که هر سازمان قوانین و متولیان خودش را دارد و طبق یک اصول و قواعد پیش می‌رود.

وی افزود: البته گاهی اوقات این اظهارنظرها و انتقادات مفید هستند؛ اما در برخی مواقع دیگر به عنوان مثال در مورد جشنواره فیلم فجر و فیلم ها درست نیست؛ چون بعید می دانم که اولا این حجم از انتقادات صحت داشته باشد و ثانیا تا جایی که آقای داروغه زاده را می شناسم، فکر نمی کنم به چنین افرادی اختیارات بدهد تا در مورد فیلم ها اظهارنظر کنند و یا فیلمی را تحمیل کرده و سفارش دهند.

وی ادامه داد: این اظهارنظرها و بررسی آثار بهتر است پس از انتخاب فیلم های جشنواره فجر وجود داشته باشد؛ چون باید بپذیریم که این جشنواره صد در صد دولتی است و سینما به جهت اهمیت بالایی که دارد، حساسیت هایی را به دنبال خواهد داشت.

وی اذعان داشت: اظهارنظرها و ارائه راهبردها اگر باعث حذف و نادیده گرفتن فیلم های دارای پروانه ساخت و نمایش شوند، صحیح نیست. قاعدتا این مسئله را کسی قبول نمی کند و اتفاق خوشایندی نخواهد بود.

این تهیه کننده گفت: هر مدیری در هر مسندی باید جلوی اینگونه اظهارنظرهای غیرمسئولانه را بگیرد. ما نیز باید به قانون احترام بگذاریم و به افرادی که طبق آن پیش می روند اعتماد کنیم و این اعتماد به تمام نهادها تسری پیدا کند.

کامیار در پایان خاطر نشان کرد: همه ما طبق قوانین خاص و تعیین شده در سینما پیش می رویم و خط قرمزها را می شناسیم؛ پس عدم اعتماد و اظهارنظرهای نابجا، قطعا خروجی خوبی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.