سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت سه سد فارس بحرانی شد/کار به استفاده از ذخیره آبی رسید

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس از وضعیت بحرانی سد‌های درودزن، سیوند و خسویه خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد رضا ارجمند مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس با بیان اینکه ۹ سد فارس آب قابل استفاده دارند و آب قابل برداشتی در سد‌های درودزن، سیوند و خسویه باقی نمانده است، گفت: در حال حاضر از ذخیره آبی که برای پایداری این سد‌ها نگه داشته شده استفاده می‌شود.

وی افزود: سد درودزن که قسمتی از آب آشامیدنی کلان شهر شیراز را  تامین می‌کند، ظرفیت ذخیره سازی ۹۹۳ میلیون متر مکعب آب را دارد، اما درحال حاضر آب قابل برداشتی ندارد و از پنج میلیون متر مکعب آبی که برای پایداری سد ذخیره شده استفاده می‌کند.

ارجمند اظهار داشت: سد‌های سیوند و خسویه هم در حال حاضر آب قابل برداشتی ندارند و از ذخیره آب سد که برای پایداری آن لازم است استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: ۹ سد فارس ۲ میلیارد و ۹۲۱ میلیون متر مکعب گنجایش ذخیره آب دارند و هم اکنون هزار و ۲۷۴ میلیون متر مکعب در این سد‌ها ذخیره شده است که از این میزان آب ذخیره شده، ۸۰۴ میلیون متر مکعب آب قابل استفاده و مابقی برای پایداری سد‌ها غیر قابل برداشت است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس درخصوص وضعیت سد‌های استان، افزود: در سد ملاصدرا هشت و شش دهم میلیون متر مکعب، سد سلمان فارسی ۶۵۹ میلیون متر مکعب، سد چشمه عاشق ۳۵ میلیون متر مکعب، سد تنگاب ۳۴ میلیون متر مکعب و سد رودبال ۶۶ و ۹ دهم میلیون متر مکعب و سد ایزد خواست هم یک و هشت دهم میلیون متر مکعب آب قابل استفاده وجود دارد.


انتهای پیام/ر

کاهش حجم آب سد‌های سیوند، درودزن و خسویه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.