سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکلات دریافت کارت ملی هوشمند به روایت وزیر ارتباطات

محمد جواد آذری جهرمی صبح امروز سرزده به یکی از دفاتر پستی مراجعه کرد و مشکلات دریافت کارت ملی هوشمند را مورد برسی قرار داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چند وقتی است که شهروندان  بالای 15 سال درگیر طرح دریافت کارت ملی هوشمند  هستند. از مزایای این کارت می توان به دسترسی  مشخصات بیومتریک افراد اعم از تصاویر، اثر انگشت و امضای الکترونیکی  اشاره داشت.

در این پروژه  حدود 60 میلیون ایرانی بالای 15 سال  باید تا پایان سال 1397  کارت ملی هوشمند دریافت کنند اما ظاهراً دریافت آن به این سادگی ها نیست و مشکلات زیادی بر سر راه آن وجود دارد.

در همین زمینه  محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، صبح امروز به صورت سرزده جهت بررسی شکایات دریافتی از مردم برای ثبت نام و دریافت کارت هوشمند ملی به یکی از مراکز پستی تهران رفت و از نزدیک مشکلات این طرح را بررسی کرد.

آذری جهرمی گزارش کوتاهی از حضور خود در این مرکز پستی را در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشت.

آذری جهرمی نوشت:

"ابتدای ساعات کاری صبح امروز و به منظور بررسی شکایات دریافتی از مردم برای ثبت نام و دریافت کارت هوشمند ملی، سر زده به مرکز پستی چهارراه لشکر مراجعه کردم. چند اشکال به صورت مشهود ملاحظه کردم:
اول اینکه در مرحله پیش ثبت نام هر چند این امکان به صورت الکترونیکی و رایگان برای مردم فراهم است، اما در صورت مراجعه و ورود داده توسط اپراتور، چه در دفاتر پستی و چه در دفاتر پیشخوان، مبالغی دریافت می‌شود که نظام‌مند نیست.

یکی از بانوان اظهار می‌کرد که برای مرحله پیش ثبت نام در دفتر پیشخوان از وی بیست و پنج هزار تومان اخذ شده و در دفتر پست هم تعرفه‌ای چهار هزارتومانی اخذ می‌شد.

از مدیرعامل پست خواستم که در دفاتر شرکت ملی پست رایانه‌هایی تعبیه و این امکان فراهم باشد تا مردم شخصا بتوانند اطلاعات خود را وارد کنند و یا اینکه در صورت عدم توانمندی از کمک سایرین استفاده کنند، همچنین اطلاع رسانی در این خصوص که پیش ثبت نام از طریق خود افراد با استفاده از اینترنت رایگان است، در دفاتر پستی صورت گیرد. برای دفاتر پیشخوان نیز برای این خدمت تعرفه مصوب و ابلاغ شود تا به صورت سلیقه‌ای مبالغ اخذ نشود که در این خصوص بنا شد با نمایندگان دفاتر پیشخوان که از بخش خصوصی هستند نیز مذاکراتی داشته باشند.

دومین موضوع عدم پایداری و قطعی‌های مکرر سیستم ثبت احوال در دو هفته اخیر بود که باعث می‌شد مردم در زمان مراجعه -که در زمان پیش ثبت مشخص شده بوده- بلاتکلیف و معطل باشند. طی تماسی با رئیس محترم سازمان ثبت احوال، مطلع شدم که علت از بروزرسانی‌های نرم افزاری است و بنا شد با تشکیل جلسه‌ای با حضور سازمان فناوری اطلاعات و ثبت احوال موضوع بررسی و حل گردد.

به طور کلی شکایات مردم به جا و کیفیت خدمات مطلوب نبود. امیدوارم با اقداماتی که همکاران ما در شرکت ملی پست و عزیزان پرکار سازمان ثبت احوال طی هفته پیش رو به عمل خواهند آورد، مشکلات موجود مرتفع گردد و با اصلاح روال‌های فعلی فرآیند دریافت کارت هوشمند ملی تسهیل گردد".

 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.