سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گفتگوی سه جانبه «پکن» فرصتی برای زدودن تنش های کابل ـ اسلام آباد است

سخنگوی ریاست اجرائی دولت وحدت ملی گفت: «عبدالله» به زودی درباره اتهاماتی که عطا محمد نور علیه وی مطرح کرده است صحبت می کند.

«مجیب الرحمن رحیمی»، سخنگوی ریاست اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: گفتگوی سه جانبه «پکن» فرصتی برای زدودن تنش های کابل ـ اسلام آباد است.

سخنگوی ریاست اجرائی دولت وحدت ملی درباره نشست سه جانبه ای که قرار است فردا سه شنبه (5 جدی/ دی) در پکن برگزار شود اظهار داشت: کشور چین درخواستی را ارائه کرده بود تا نشست سه جانبه ای میان کشورهای چین، پاکستان و افغانستان برگزار شود و در آن درباره همکاری های سه جانبه گفتگو صورت گیرد.

مجیب الرحمن رحیمی افزود: در این نشست سه جانبه همچنین درباره حل مشکلات افغانستان و پاکستان نیز گفتگو می شود تا راهی برای زدودن تنش ها میان دو کشور به وجود بیاید.

وی اضافه کرد: این نشست به میزبانی چین برگزار می شود و «صلاح الدین ربانی»، وزیر خارجه افغانستان نیز در این نشست اشتراک می کند.

«شکیب مستغنی»، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان نیز پیشتر اعلام کرده بود که این نشست به ابتکار چین برای بحث درباره مسائل منطقه ای برگزار می شود و در این گفتمان سه جانبه، همکاری های سه کشور در زمینه امنیت مبارزه با چالش های مشترک و همچنین همکاری های منطقه‌ ای مورد بحث قرار می گیرد.

به گفته وی، طرح این نشست سه جانبه در ماه جون امسال در دیدار وزرای خارجه سه کشور در چین پیشنهاد شد.

 انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.