برخی از نمایندگان مجلس افغانستان ضمن اعلام حمایت از عطا محمد نور اعلام کردند که دولت باید دلایل برکناری آقای نور را بیان کند.

نمایندگان مجلس: دولت دلایل برکناری «عطا محمد نور» را تشریح کندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از نمایندگان مجلس افغانستان ضمن اعلام حمایت از عطا محمد نور اعلام کردند که دولت باید دلایل برکناری آقای نور را بیان کند.

شماری از نمایندگان تاکید کردند که برکناری عطا محمد نور، والی بلخ در شرایط حساس کنونی، کار مفیدی نیست و حکومت به هر نحو ممکن باید از این اقدام صرف نظر کند.

عبدالرئوف انعامی، عضو مجلس نمایندگان گفت: آیا ولایت بلخ زیباتر از هر ولایت دیگر نیست؟ آیا عطا یک سروگردن بالاتر از هر والی دیگر نیست؟ پس به چه جرمی او برکنار شده است؛ حکومت باید در این خصوص توضیح دهد.

نصرالله صادقی زاده نیلی، عضو دیگر مجلس افغانستان نیز گفت: برکناری عطا محمد نور اگر بر اساس امر عادی حکومت داری باشد، قابل قبول است اما بحث های دیگری در این موضوع نهفته است؛ یک بحث حضور داعش در شمال است و همه می دانند که افراد داعش زمینی و هوایی به شمال انتقال داده می‌شوند.

به گفته او، با توجه به این بحث‌ها و گمانه زنی ها برکناری والی بلخ مورد قبول نیست و حکومت با این کار کشور را به بحران سوق می دهد.

قاضی نذیر احمد حنفی دیگر عضو مجلس نیز خاطر نشان کرد که تدوام کار والی بلخ در چنین شرایطی ضرورت مبرم و حیات عمومی جامعه است.

برخی از نمایندگان مجلس نیز با عادی خواندن تغییر و تبدیل در ادارات دولتی، اقدام والی بلخ برای نفی استعفای خود را نادرست خواندند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.