سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل دادگستری استان کرمان؛

با هدف کاهش جرائم ستاد صبرفعال شد

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ستاد صبر استان کرمان از طریق ترویج فرهنگ صبر، بخشش و رضایت به دنبال کاهش آمار جرائم و زندانیان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  یدالله موحد صبح امروز در اولین جلسه ستاد استانی صبر که در محل دادگستری کرمان برگزار گردید، گفت: نرخ دعاوی و جرائم رو به فزونی است و باید چاره‌اندیشی شود و سیاست‌گذاری و برنامه‌هایی را دنبال کنیم تا جلوی رشد تصاعدی نرخ دعاوی و جرائم گرفته شود و در راستای کاهش آن حرکت کنیم.

وی افزود:کشور دارای تجربیات ارزشمندی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی است و کارهای موثری انجام شده. اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده ایم، این عدم موفقیت، ضرورت بازنگری در بعضی اقدامات و راهکارها را روز به روز بیشتر می کند.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان تصریح کرد : با تشکیل ستاد صبر به دنبال افزایش صبر و بردباری در بین مردم هستیم و هدف تشکیل ستاد صبر این است که سیاستگذاری کند تا بدانیم چگونه می‌توان صبر، صلح و سازش را در جامعه افزایش داد. همه نهادهای استان از هیئت‌های مذهبی و مدارس تا ادارات دولتی باید در این زمینه وارد شده و همکاری کنند.

رییس شورای قضائی استان کرمان با اشاره به اینکه فرهنگ کشور دارد به سمت قضاء گرایی پیش می رود، اظهار داشت: این مطلوب جامعه ما نیست که مردم برای هر کار به دستگاه قضائی مراجعه کنند، بلکه باید به سمت فرهنگ سازی صلح و سازش در بین احاد جامعه قدم برداشت.

وی تاکید کرد: بینش حاکم بر کشور باید فرهنگ عدم مراجعه به دستگاه قضائی باشد و اینکه مردم برای هر کاری به دستگاه قضائی مراجعه کنند یک فاجعه است.

موحد در ادامه سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی شوراهای حل اختلاف و ستادهای حفاظت اجتماعی در راستای پیشگیری و کاهش نرخ جرم و کاهش ورودی پرونده‌ها اظهار کرد : ستاد صبر نیز با هدف سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و ارائه راهکار برای کاهش جرائم و ورودی پرونده‌ها تشکیل می‌شود.

رئیس ستاد صبر استان کرمان اضافه کرد: ورودی پرونده‌های دادگستری استان کرمان در سال 95 نسبت به سال 94 افزایش 2.6 درصدی دارد و این آمار در سطح کشور برابر با 3.9 درصد افزایش است.

وی بیان داشت: از سال 92 تا 95 سیر نزولی در ازدواج و سیر صعودی طلاق در استان کرمان و در کل کشور داریم و به ازای هر 100 هزار نفر در تهران 300 مورد طلاق و در کرمان 172 مورد طلاق را داریم.

وی گفت: درحالی که تعداد کشته‌های تصادفات در جاده‌های استان کرمان در سال‌های اخیر کاهش یافته است ولی شاهد افزایش حوادث جاده‌ای هستیم.

رئیس شورای قضایی استان کرمان تاکید کرد: جامعه خبری امکانات قابل توجهی دارند که می‌تواند در مسیر اهداف ستاد صبر حرکت کند که شامل کاهش جرائم و آمار زندانیان است.

موحد یادآور شد: اگر صبر مردم افزایش یابد شاهد کاهش آمار زندانیان بدهی مالی و مشکلات خانوادگی خواهیم بود و امیدواریم ستاد صبر بتواند در استان کرمان قدم‌های بلندی را برای رسیدن به اهداف خود بردارد.

انتهای پیام/ح

ستاد صبرباهدف کاهش جرائم وآمار زندانها فعال شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.