سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاسخ آموزش‌ و پرورش به اظهارات اخير رحيم پورازغدی پيرامون سند 2030

به دنبال انتشار سخنرانی رحيم پورازغدی در روزنامه كيهان، مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش جهت تنوير افكار عمومی توضيحاتی ارائه کرد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به دنبال انتشار سخنرانی رحيم پورازغدی در روزنامه كيهان، مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش جهت تنوير افكار عمومی توضيحاتی ارائه کرد.

توضیحات مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در خصوص اظهارات اخیر رحیم پورازغدی پیرامون سند 2030 به شرح زیر است:

آموزش و پرورش در سال ها و ماه های اخیر به شكلی جدی و با برنامه ریزی های متراكم در پی عملیاتی كردن سند تحول بنیادین است و این سند به موضوع اصلی بسیاری از نشست ها و جلسات مدیران ارشد با بدنه آموزش و پرورش تبدیل شده است. با این وجود و با توجه به محو كامل سند ۲۰۳۰ از عرصه برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت كشور، مشخص نیست كه به چه دلیل برخی افراد هر از گاهی اصرار دارند كه چراغ آن را روشن كرده و بر مبنای آن به نهادهای فرهنگی و قانونی كشور و پرسنل خدوم آن افترا ببندند. اخیراً نیز ادعایی از همین جنس و از سوی آقای حسن رحیم پور ازغدی مبنی بر وجود «كارگاه های تقویت جنسی و آموزش همجنس گرایی!» مطرح شده بود كه مصداقی برای آن یافت نشد، در نتیجه شایسته است كه این افراد سخنان و اظهارات خود را تصحیح نمایند.

 سند ۲۰۳۰ گذشته از اینكه دست مایه سوءاستفاده های سیاسی برخی گروه ها و افراد برای حمله به دولت شد، رسماً پس از دستور صریح رهبر معظم انقلاب از دستور كار آموزش و پرورش خارج شد و پرونده آن "ملغی" گردید. در نتیجه در هیچ مركز اداری و آموزشی رسمی كشور، مفاد و موارد مندرج در این سند در دستور كار نیست و تلاش برای زنده كردن نام آن از سوی برخی افراد را می توان اقدامی بی مورد و نقض غرض قلمداد كرد.

در پایان از همه دلسوزان و علاقه مندان دعوت می كنیم تا نگرانی های خود را در ارتباط با عملكرد آموزش و پرورش با بیان مصادیق به وضوح گزارش نمایند تا اقدامات اداری و قانونی با متخلفان به سرعت صورت پذیرد. بی شک، بیان كلی گویی بدون انعكاس مصادیق آن به بی اعتمادی جامعه و نظام تعلیم و تربیت می انجامد، وزارت آموزش و پرورش آمادگی پیگیری و برخورد با هرگونه انحراف از اصول تعلیم و تربیت، در صورت ارائه مصادیق روشن و مؤثق را دارد.

انتهای پیام/

توضیحات وزارت آموزش و پرورش در خصوص اظهارات رحیم پورازغدی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.