سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موسوی‌خواه:

صادرات نفت گاز از مهرماه امسال قطع شد/ جابه‌جایی مدیران، ارتباطی به دریافت کارت زرد وزیر نفت از مجلس ندارد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از قطع صادرات نفت گاز به علت تأمین نیاز داخلی از مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا موسوی‌خواه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی امروز (یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: تأمين نفت گاز داخلی به ويژه پالايشگاه‌ها علت قطع صادرات نفت گاز از مهر ماه امسال است.

وی تصریح کرد: ميانگين صادرات نفت گاز امسال تا زمان توقف این مهم ٨ ميليون ليتر در روز بوده است.

وی درباره اجرای طرح برندینگ در جایگاه‌های سوخت، گفت: با قاطعیت اعلام می‌کنم که در تأیید صلاحیت شرکت‌های برندینگ مراحل قانونی طی شده و مشکلی در این خصوص نیست و حاضر به ارائه مستندات در این زمینه هستیم.سازمان حسابرسی کل کشور وضعیت توان مالی تمامی متقاضیان را تایید کرده است؛ حاضریم تمام اسناد مربوط به اهلیت این شرکت ها و افراد را در اتاق شیشه‌ای قرار دهیم.

 جابه‌جایی مدیران، ارتباطی به دریافت کارت زرد وزیر نفت از مجلس ندارد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درباره جابه‌جایی مدیران منطقه‌ای شرکت ملی پخش، تصریح کرد: این موضوع به هیچ وجه ارتباطی با دریافت کارت زرد وزیر نفت از مجلس شورای اسلامی نداشته و این تغییرات از آبان در دستور کار شرکت ملی پخش قرار گرفته بوده است. اما شاید بی‌تدبیری ما بود که با رعایت نکردن تطابق زمانی و ایجاد سوءتفاهم و سوءتدبیر باعث شد تا ما از وزیر نفت هزینه کنیم.با دستور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی, مدیر منطقه تبریز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به سمت خود بازگشت.

رشد 8 درصدی مجموع سوخت های توزیع شده در کشور

موسوی خواه درمورد صادرات فرآورده‌های نفتی بیان کرد: طبق آمار امسال ،تاکنون میزان صادرات نفت‌کوره روزانه ۴۵ میلیون لیتر و نفت‌گاز به طور متوسط روزانه هشت میلیون لیتربوده است. درواقع میزان صادرات نفت کوره در سال ۱۳۹۵، ۴۶ میلیون لیتر بوده است و میزان صادرات نفت گاز هم به دلیل نیاز نیروگاه های کشور کاهش پیدا کرده و از مهرماه امسال به دلیل نیازهای داخلی، صادرات نفت گاز متوقف شده است. همچنین در سال گذشته روزانه ۷۰۰ تن گاز مایع صادر می شد اما به دلیل اشباع بازارهای اطراف اکنون صادرات به روزانه حدود ۱۰۰تن رسیده است.

وی با اشاره به افزایش 4 درصدی گاز طبیعی تحویلی به نیروگاه ها ،افزود:سال گذشته 180 میلیون متر مکعب گاز طبیعی به نیروگاه ها ارائه شده که این مهم امسال آماری به میزان 192 میلیون متر مکعب را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه سال گذشته نفت تحویلی به نیروگاه ها رقمی به میزان 9.5 درصد بوده است،گفت:این میزان امسال رقمی به میزان 12.3 درصد را به خود اختصاص داده است.

موسوی خواه در پایان گفت:امسال مجموع سوخت تحویل داده شده از جمله سوخت گاز طبیعی ،نفت گاز و ...198.3 میلیون متر مکعب بوده که نسبت به سال گذشته از رشد 8 درصدی برخوردار بوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.