معاون وزیر نفت گفت:کارکنان جان برکف صنعت نفت آرزوی قطع تولید وصادرات نفت را بر دل دشمن باقی گذاشتند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا صادق آبادی معاون وزیر نفت ومدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش در نهمین یادواره شهید تندگویان و1055 شهید صنعت نفت که امروز برگزار شد اظهار کرد :هشت سال دفاع مقدس، خاطره هشت سال جانفشانی، عزت و خودباوری فرزندان غيرتمند ايران اسلامی است كه با تكيه بر ايمان و توكل بر قدرت لايزال الهی خاطره ای ماندگار به يادگار مانده است.

وی افزود:شهريور ۵۹، در حالی به سرزمين مان تجاوز شد كه تنها فاصله اندكی از پيروزی انقلاب اسلامی سپری شده بود و دشمنان تلاششان بر اين بود كه با خدشه دار كردن باورمندی الهی مردم سرزمين ايران را از انقلاب اسلامی مأيوس سازند اما با ياری پروردگار متعال توطئه شان نه تنها راه به جايی نبرد بلكه مقاومت در برابر اين توطئه‌ها، موفقيت های بزرگی را زمينه های نظامی، سياسی و اقتصادی نصيب ملت ايران ساخت.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش وپخش افزود:اين موفقيت ها در حالی صورت گرفت كه دشمن با توسل به روش های ناجوانمردانه شعله جنگ تحميلی را به خارج از جبهه ها و به شهرها كشاند و به موازات آن تمام توان نظامی خود را به كار گرفت تا با نابودی تأسيسات و مراكز نفتی همزمان به چندين هدف راهبردی دست يابد و پشتوانه های اقتصادی و لجستيكی را از بين ببرد و علاوه بر قطع توليد نفت و فرآورده‌های نفتی و ايجاد تنگناهای مضاعف برای مديريت عالی جنگ، مردم را با مشكلات روزمره درگير سازد، تا بدين طريق جبهه ها را از حمايت بی دريغ مردمی بی نصيب كند.

صادق آبادی بیان کرد:ولی از نخستين روزهای جنگ، كاركنان جان بر كف صنعت نفت دوشادوش مردم و رزمندگان زير شديدترين حملات هوايی و موشكی با وجود تحمل خسارات، در كمترين زمان ممكن تاسيسات آسيب ديده را بازسازی کرده و آرزوی قطع توليد و صادرات نفت و تامين فرآورده های نفتی را حتی برای يك روز در دل دشمن باقی گذاشتند و با تقديم هزاران شهيد، جانباز و ايثارگر اجازه ندادند مردم شهرها و جبهه های نبرد از تامين سوخت مورد نياز محروم بمانند.

وی گفت:استمرار توليد و صادرات نفت در وضعيت جنگی به عنوان بحرانی ترين شرايط تجربه شده و در نزديک ترين فاصله با دشمن، موضوعی نبود كه در هيچ كلاس آموزشی قابل تعليم باشد و در قاموس هيچ عمليات صنعتی نمی گنجيد، كاركنان صنعت نفت طی ۸ سال جنگ و بمباران و كاركردن در خطرناک ترين شرايط ممكن در خشكی و دريا تنها با انگيزه های غيرمادی و تكيه بر منبع بی پايان قدرت هستی ميسر شده است.

معاون وزیر نفت تصریح کرد:كاركنان واحد های عملياتی و ستادی صنعت نفت طی سالهای دفاع مقدس در عمل ثابت كرده اند آن زمان كه پای منافع ملی در ميان و استمرار حيات و جريان زندگی هموطنانشان در گروی كار آنان باشد، هيچ قدرتی توان مقابله و ايجاد مانع برايشان نيست. از اين رو در بين تمام وزارتخانه ها وزارت نفت ايران تنها مجموعه ای است كه افتخار وزير شهيد مهندس محمدجواد تندگويان را بر پيشانی دارد و تنها مجموعه غير نظامی است كه ۱۰۵۵ شهيد و صدها جانباز و ايثارگر را تقديم انقلاب اسلامی و پايداری آن و آسايش و امنيت مردم كرده است.

صادق آبادی بیان کرد:اين گردهمايی پاسداشت و يادآوری ياد و خاطره شهيدان و مجاهدان راستينی است كه امنيت امروزمان را مرهون همه فداكارب های آنان هستيم.

وی در پایان گفت:باشد كه خداوند بزرگ اين شايستگی را نصيب همه ماگرداند تا با زنده نگه‌داشتن نام آن عزيزان شهيد، چراغ راه هدايت و كار مخلصانه را در زندگی و كارمان همواره روشن نگه داريم. روح شهيدان هميشه جاويد صنعت نفت شاد و يادشان گرامی باد.


انتهای پیام/

استمرار توليد و صادرات نفت در وضعيت جنگی با تلاش کارکنان صنعت نفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار