سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده روسیه در امور افغانستان:

داعش افغانستان بیش از 10 هزار نفر نیرو دارد

«ضمیر کابلوف»، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت: گروه تروریستی داعش در افغانستان بیش از 10 هزار نفر عضو دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «ضمیر کابلوف»، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت: گروه تروریستی داعش در افغانستان بیش از 10 هزار نفر عضو دارد.

وی اظهار داشت: گروه تروریستی داعش به طور قابل توجهی قدرت خود را در افغانستان افزایش داده و بیش از 10 هزار نفر عضو این گروه تروریستی در افغانستان است.

ضمیر کابلوف افزود: روسیه یکی از نخستین کشورهای بود که نگرانی خود را درباره ظهور داعش در افغانستان ابراز کرد. در سال های اخیر این گروه تروریستی قدرت و نفوذ خود در افغانستان را افزایش داده و بر اساس برآوردهای ما، تعداد اعضای این گروه در این کشور به بیش از 10 هزار نفر می رسد و این رقم در حال رشد است.

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان تاکید کرد که می توان به اضافه شدن تروریست های این گروه از سوریه و عراق به اعضای داعش افغانستان اشاره کرده که تجربه زیادی هم دارند.

وی همچنین به متمرکز شدن داعش در شمال افغانستان در مرز با کشورهای تاجیکستان و ترکمنستان اشاره و عنوان کرد: وضعیت ولایت های جوزجان و سرپل نگران کننده است؛ در این ولایت ها به تازگی شبه نظامیانی از شهروندان الجزایر و فرانسه در ترکیب داعش دیده شده اند.

«ضمیر کابلوف»، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان تصریح کرد: افزایش نفوذ داعش در شمال افغانستان به وضوح نشان دهنده گسترش این گروه تروریستی در بیرون از خاک افغانستان است و این یک تهدید جدی امنیتی برای کشورهای آسیای مرکزی و مناطق جنوبی روسیه است. 

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.