سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات غیرنفتی استان قزوین ، بیش از میزان تعهد است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قزوین گفت: رقم صادرات غیرنفتی استان قزوین تا به امروز ۴۰۸ میلیون دلار و بیش از میزان تعهد استان است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ منوچهر حبیبی در نشست کارگروه صادرات غیرنفتی گفت: تعهد میزان صادرات غیرنفتی امسال استان ۳۹۶ میلیون دلار بود که در ۹ ماه نخست امسال ۱۲ میلیون دلار بیش از تعهد، کالا صادر شده است.

حبیبی، میزان صادرات استان از سایر گمرکات کشور را در هشت ماه نخست امسال، بیش از ۵۱۲ میلیون دلار اعلام کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در ادامه، راه اندازی اتحادیه صادراتی استان را از جمله اقدامات انجام شده در سال جاری بیان کرد و گفت: راه اندازی این اتحادیه گام مثبتی برای انسجام واحد‌های صادر کننده و رونق صادرات است.

حبیبی با اشاره به اینکه مجوز پایانه صادرات کشاورزی شهرستان البرز در هفته گذشته صادر شده است، گفت: زیر بنا‌ها و مقدمات اصلی از جمله سردخانه، سیستیم سورتینگ و محوطه سازی این پایانه انجام شده است و قرار است تا پایان امسال به بهره بردای برسد.

وی اضافه کرد: قرار است برای توسعه صادرات دفاتری در خارج از کشور از جمله کشور‌های قطر، لبنان، کنیا و اوکراین راه اندازی شود که اتاق بازرگانی استان برای اجرای این طرح در حال پیگیری است.

وی اعلام کرد: در سال جاری در حوزه صادرات غیر نفتی برای اولین بار میزان تسهیلات پرداختی به بخش صادرات به ۲ درصد رسیده در حالی که در سال‌های گذشته این میزان یک درصد بوده است و این نشان از اهتمام جدی سیستم بانکی به بخش صادرات دارد.

انتهای پیام/

 

برگزاری نشست کارگروه صادرات غیرنفتی قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.