استاندار قزوین خواستار راه اندازی یک مرکز در سازمان صنعت معدن و تجارت برای رصد بازار و سیاست‌های صادرات شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛  زاهدی در جلسه توسعه صادرات گفت: با راه اندازی این مرکز علت افزایش و یا کاهش صادرات مشخص می‌شود.

استاندار در ادامه حرفه‌ای نبودن نظام صادراتی را از مشکلات اساسی صادرات دانست و گفت: باید این موضوع در دستور کار قرار بگیرد.

زاهدی افزود: صادرات باید بر اساس شناخت و نیاز بازار انجام شود.

وی با بیان اینکه صادرات پیچیده‌تر از تولید است، گفت : هر تولیدکننده صادر کننده خوبی نیست و تولیدکنندگان کوچک هم نمی‌توانند صادر کننده باشند.

زاهدی اضافه کرد: توجه به تنوع اقلام و بازار، برند سازی و بسته بندی‌های شکیل از اولویت‌های صادرات است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار همچنین بر افزایش کیفیت کالا‌ها تاکید کرد و گفت: پایین بودن کیفیت می‌تواند علاوه بر لطمه زدن به محصولات، باعث از بین رفتن اعتبار کشور شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هم در این نشست گفت : ۱۸۵ واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی در حوزه صادرات در استان فعالند.

پر زحمت در ادامه از واردات ۵۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۸۴ میلیون دلار به استان خبر داد و گفت: این واردات مربوط به قطعات صنعتی و مواد اولیه است.

قاسمی رئیس اتاق بازرگانی استان هم در ان نشست گفت : سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در استان وجود دارد که بیشتر آنها واحدهای کوچک و متوسط هستند.

وی افزود : این واحدها به دلیل مشکلات مالی و کوچک بودن نمی‌توانند صادرات داشته باشند لذا بهترین راه برای ورود آنها به بازارهای جهانی تشکیل کنسرسیوم های صادراتی است.

رئیس اتاق بازرگانی استان گفت : با توجه به اینکه مصالح ساختمانی در استان تولید می شود لازم است تا یک کنسرسیوم دراین زمینه تشکیل شود .

قاسمی گفت : با این راهکار می توان دفتر فروش و انبار محصولات ساختمانی را در کشورهای خارجی با مشارکت واحدهای کوچک راه اندازی و زمینه صادرات را فراهم کرد .

انتهای پیام/

 

برگزاری  جلسه توسعه صادرات غیر نفتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.