سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجم مخزن ذخیره آب سد اکباتان به 11میلیون مترمکعب رسید

سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان گفت: حجم ذخیره آب در مخزن سد اکباتان به ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب رسیده که معادل ۳۳ درصد حجم مخزن را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ستوده، سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان گفت:بر اساس گزارش ایستگاه‌های مبنا از ابتدای مهر سالجاری تا به امروز به طور متوسط ۴۰ میلیمتر بارش در همدان اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که استان همدان به طور میانگین در مدت زمان مشابه سال آبی گذشته، ۵۲.۵ میلی متر بارش را تجربه کرده است که ۲۳ درصد نسبت به سال گذشته و به میزان ۶۱ درصد نسبت به بلند مدت کاهش را نشان می دهد.

سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان افزود: از ابتدای سال آبی تاکنون ۳۴۰ هزار متر مکعب آب وارد سد اکباتان شده که در مدت مشابه سال قبل یک میلیون ۸۰۰ هزار مترمکعب آب وارد سد شده بود.

منصورستوده گفت: دو رودخانه تامین کننده سد اکباتان فصلی هستند و در زمان بارش و فصول غیر زراعی آب مخزن سد را می توانند تامین کنند.

وی ادامه داد: اکنون به میزان ۹۶۰ لیتر در ثانیه آب به جهت مصرف شرب از سد برداشت می شود.

ستوده افزود: استان همدان بیش از ۹۰ درصد منابع آب تجدید پذیر خود را استفاده می کند و بخش کشاورزی با مصرف بیش از ۹۰ درصد از منابع آبی، بیشترین میزان مصرف آب را در استان به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ ر.م

کاهش 23 درصدی بارندگی در همدان

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.