سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه در تامین آب شرب استان همدان مشکلی وجود ندارد گفت: شهروندان باید الگوی مصرف را رعایت کنند.

در تامین آب شرب استان همدان مشکلی نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منصور ستوده سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه حجم سدهای استان همدان 65 میلیون مترمکعب است افزود:در سال آبی 96ـ95 حدود 406 میلیمتر بارش برف و باران در سطح استان همدان رخ داده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ذخیره سدهای استان همدان به 65 میلیون و 150 هزار مترمکعب کاهش یافته است، افزود: در حال حاضر سد سرابی تویسرکان 6 میلیون و 600 هزار مترمکعب، سد کلان ملایر 37 میلیون و 700 هزار مترمکعب، سد آبشینه 2 میلیون و 400 هزار مترمکعب، سد شیرین‌سو 550 هزار مترمکعب و سد اکباتان همدان 15 میلیون و 900 هزار مترمکعب ذخیره آبی دارند.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان از کاهش ذخیره آبی سد اکباتان همدان نسبت به ماه‌های گذشته خبر داد و تصریح کرد: حجم سد اکباتان در حال حاضر به 15 میلیون و 900 هزار مترمکعب کاهش یافته و 54 درصد از ذخیره سد پر شده است.

ستوده با اشاره به اینکه از ابتدای سال آبی تاکنون آبی وارد سد اکباتان همدان نشده است، بیان کرد: وضعیت منابع آبی استان همدان نسبت به سال‌های گذشته با کاهش جدی مواجه بوده است که انتظار می‌رود صرفه‌جویی لازم برای جلوگیری از بروز بحران توسط مردم انجام شود.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان با اعلام اینکه در حال حاضر ورودی سد سرابی تویسرکان صفر است گفت: سد سرابی تویسرکان 6 میلیون و 600 هزار مترمکعب ذخیره داشته و میزان خروجی از آن 75 لیتر در ثانیه بوده و پکیچ تصفیه‌خانه برای تامین بخشی از آب شهرستان تویسرکان در کنار این سد ایجاد شده است.

ستوده حجم سد کلان ملایر را 37 میلیون و 700 هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: میزان ورود آب به سد کلان ملایر 115 لیتر در ثانیه بوده ولی هیچ خروج آبی در این زمینه نبوده است.

انتهای پیام/ص.ف

کاهش ذخایر آبی سد اکباتان همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.