سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخشش 17 پرونده قتل در کردستان 

دادستان مرکز استان کردستان گفت: در چند سال اخیر 17 پرونده مربوط به قتل در استان به بخشش قاتل ختم شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛اکبر جوهری دادستان مرکز استان کردستان در جلسه ستاد صبر استان کردستان که صبح امروز در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد، گفت: این کار جدیدی نیست و از گذشته دور تاکنون موضوع تلاش در راستای صلح و سازش در جامعه ما وجود داشته است.

وی با بیان اینکه کردستان در این زمینه می‌تواند یک استان پایلوت و پیشرو باشد، افزود: این بستر در بطن کردستان آماده است و این به دلیل اصالت، دیانت و سابقه درخشان علمی و فرهنگی آن است.

جوهری خاطرنشان کرد: اگر در این راستا فراخوانی داده شود با توجه به تجربه‌ای که داریم قطعا با استقبال بسیار خوبی در استان مواجه خواهیم بود.

دادستان مرکز استان کردستان با بیان اینکه طی چند سال اخیر اقدامات خوبی در استان انجام گرفته است، گفت: حدود 17 مورد طی این چند سال رضایت گرفته‌ایم و مانع از قصاص شده‌ایم.

جوهری اذعان داشت: آستانه تحمل مردم پایین است لذا کردستان با وجود اینکه یک استان فرهنگی است اما آمار پرونده‌های توهین و درگیری آن بالا است.

وی افزود: به دلایل عدیده فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره آستانه تحمل مردم کم بوده و می‌طلبد مردم پای کار بیایند و در این مسیر نقش شهرداری، صدا و سیما و دستگاه‌های فرهنگی بی‌بدیل است.

وی اذعان کرد: دستگاه‌های فرهنگی ما زمانی می‌توانند تاثیرگذار باشند که بیشتر به درون مردم ورود پیدا کنند چون هرچه دستگاه‌های اداری ما از کالبد اداری خارجی و رنگ مردمی بگیرند خروجی به تبع بهتری را کسب خواهیم کرد.

انتهای پیام/ د م

ضرورت ورود دستگاهی های فرهنگی به درون مردم

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.