سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصب ۱۵۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در مناطق جنگل نشین جنوب آذربایجان غربی

۱۵۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی با هدف کاهش استفاده از چوب جنگلی در شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر در جنوب استان نصب و راه اندازی شده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ رحمان وهاب زاده مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با بیان اینکه 150 دستگاه آبگرمکن خورشیدی با هدف کاهش استفاده از چوب جنگلی در شهرستان های سردشت و پیرانشهر در جنوب استان نصب و راه اندازی شده است گفت: این امر آثار مثبت زیادی داشته که کاهش قابل توجه استفاده از چوب جنگل ها و فرسایش کم خاک در این مناطق از جمله نتایج آن است.

وی اظهار امیدواری کرد که با نصب دستگاه های بیشتر و همراهی روستانشینان، روند کاهش استفاده از چوب در این مناطق تداوم یابد.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر حدود یک هزار هکتار جنگل دست کاشت در آذربایجان غربی وجود دارد که از مهمترین نتایج آن می توان به کاهش فرسایش خاک اشاره کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برای تشکیل یک سانتیمتر خاک، حدود 700 سال زمان نیاز است، اظهار کرد: این در حالی است که به راحتی زمینه فرسایش خاک فراهم می شود و عامل انسانی در این خصوص بیشترین سهم را دارد.

وهاب زاده گفت: سالانه بر اثر بهره برداری های بی رویه و فرسایش خاک بسیاری از اراضی ملی در آذربایجان غربی از بین می رود که برای جلوگیری از این امر، مشارکت مردم، سازمان های مردم نهاد و نهادهای دولتی و خصوصی ضروری است.

انتهای پیام/ح

150 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در مناطق جنگل نشین جنوب آذربایجان غربی نصب شد

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.