سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان جنوبی؛

شهرداری ها باید به خلق ثروت در جامعه کمک كنند

استاندار خراسان جنوبی گفت: شهرداری ها باید به خلق ثروت در جامعه کمک كنند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ مروج الشریعه، استاندار خراسان جنوبی صبح امروز در جلسه شورای سازمان همیاری شهرداری های استان گفت:شهرداری ها باید با کشف و حمایت از شتاب دهنده های اقتصادی، به خلق ثروت در جامعه کمک كنند.

وی افزود: باتوجه به رويكردهای جديد مالی و اعتباری كه دولت محترم در بودجه سال ۹۷ پيش بينی كرده است، شهرداری ها باید به سمت و سوی شناسايی منابع پايدار درآمدی حركت كنند.

استاندار خراسان جنوبی حرکت به سمت مدیریت هماهنگ شهری را لازمه توسعه شهری دانست و گفت: با توجه به تجربياتی که درطول تاريخ در كشور در حوزه مديريت شهری وجود داشته می توان با استفاده از اين تجربيات و نيز قوانين ومقررات موجود، در راستای ايجاد تحولات مورد نظر حركت كرد.

مروج الشریعه حاشیه نشینی را از ديگر معضلات شهری در ايران و استان دانست و افزود: در حال حاضر، بالغ بر ۲۵ هزار نفر در حاشيه شهر بيرجند ساکن هستند، در حالی که ميزان رشد مهاجرت از شهرهای استان به سمت شهرهای برخوردار نيز از ديگر مشكلاتی است كه در اين حوزه بايد مورد توجه قرار گيرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مدل و استراتژی واحدی برای برخورد با معضلات شهری وجود ندارد، گفت: با توجه به اين مهم، شهرداری های استان به عنوان يک سيستم واحد بايد برای برخورد و ريشه يابی مشکلات و معضلات موجود در اين بخش وارد عمل شوند.

مروج الشریعه، پایین بودن گردش مالی در شهرداری های استان را به عنوان يک معضل مهم در مديريت شهری نام برد و افزود: شهرداری ها می توانند با حمايت از شتاب دهنده های اقتصادی به خلق و توليد ثروت در جامعه کمک كرده و سپس از محل همين منابع مالی برای توسعه شهری نيز از آن بهره ببرند.

وی گفت: خشکسالی های چندين ساله موجب کاهش سطح درآمدی مردم شده که اين امر خود كمبود سطح نقدينگی در شهرهای استان را نيز به دنبال داشته است كه در درازمدت روند خدمت رسانی به مردم را خدشه دار خواهد كرد.


مروج الشریعه تقویت اقتصاد مرز را مورد تأکید قرار داد و افزود: بايد در راستای تقويت و توسعه اقتصاد مرز با محوريت سازمان همياری شهرداری های استان حرکت کنيم و در اين راه آماده هرگونه حمايت و همكاری هستيم.


در این جلسه بعد از رأی گيری ، مديرعامل، رئيس هيات مديره و اعضای هيات مديره سازمان همياری شهرداری های استان مشخص شدند.
انتهای پیام/ب


تعیین اعضای سازمان همياری شهرداری های خراسان جنوبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.