سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد؛

سرمایه اجتماعی؛ موتور محرکه توسعه صنعت غذا و دارو/ باید شفاف و مسئولانه عمل کنیم

اصغری با بیان اینکه سرمایه اجتماعی، موتور محرکه توسعه صنعت غذا و دارو است، گفت: اشتغال به سرمایه فیزیکی نباید موجب غفلت شود.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا اصغری، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با برشمردن مسئولیت ها و وظایف سازمان غذا و دارو اظهار کرد: در کنار وظایف و مسئولیت های علمی، فنی و قانونی در حوزه غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و مواد آرایشی و بهداشتی، اهداف و وظایف سه گانه اجتماعی شامل ارتقای شفافیت اجتماعی، سرمایه اجتماعی و مسئولیت اجتماعی سازمان، از فصول مهم اهداف و راهبرد سازمان ها از جمله سازمان غذا و دارو است و چه بسا این راهبردهای اجتماعی بر همه سیاست ها، وظایف و مسئولیت های سازمان باید احاطه داشته باشد و در این بین به طور اخص نقش روابط عمومی، محوری و اساسی است .

رئیس سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: بنیاد اصول اخلاقی جایی است که در آن منافع عمومی مورد تمرکز قرار بگیرد. حفظ منافع عمومی نیز در گام های نخست بدون بهبود دسترسی به اطلاعات و اطلاع رسانی به هنگام و جامع مقدور نیست و از آن به شفافیت در همه وجوه از سیاستگذاری تا اجرا تعبیر می شود.

ضرورت ارتقای اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی  در نظام سلامت

وی افزود: ارتقای اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی سازمان و بالتبع صنعت دارو و صنعت غذا نیز از ضرورت های ارتقای سلامت است و به عنوان بخشی از نظام سلامت نمی‌توانیم بدون لحاظ کردن ملزومات این مهم، گام های بلندی برداریم، سرمایه اجتماعی، موتور محرکه توسعه صنعت غذا و دارو است و در این راه باید از هر فعل و عاملی که به نوعی سرمایه اجتماعی را تحت الشعاع قرار می دهد پرهیز کرد؛ اشتغال به سرمایه فیزیکی نباید موجب غفلت شود و همه ما در دولت و بخش عمومی و خصوصی باید از آن مراقبت کنیم.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: رویکرد سازمان ضرورتا باید معطوف به مسئولیت اجتماعی شود، مسئولیت اجتماعی سازمان غذا و دارو حتی فراتر از شرح وظایف نوشته و نانوشته این سازمان است، مسئولیت اجتماعی ما محدود به زمان حال و کوتاه مدت نیست و باید متوجه منافع عمومی در آینده باشد.

وی افزود : نقش سازمان های دولتی در پیشبرد به سمت رویکردهای مذکور در کشوری با مختصات ایران ما در کنار سازمان های مردم نهاد و بخش عمومی پر رنگ تر و حائز اهمیت بیشتری است، اگرچه تمام پیکره سازمان در مقابل این رویکردها مسئول و پاسخگو هستند ولی نقش روابط عمومی ها در جهت گیری و شکل دهی رفتار و روابط درون سازمانی و برون سازمانی در راستای این رویکردهای اجتماعی، علیحده است و روابط عمومی ها باید راهبردها و کنش خود را در این مسیر طراحی و اجرا کنند، حکمرانی خوب و مطلوب در گرو رویکرد اجتماعی است، باید شفاف و مسئولانه عمل کنیم ، این تکلیف تک تک اعضا است و روابط عمومی در فرهنگ‌سازی و گسترش این نگاه، نقش محوری خواهد داشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.