سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه امروز شورای شهر صورت گرفت؛

تذکر فخاری به مدیریت شهری به خاطر سستی در اقدامات پیشگیرانه

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه به مدیریت شهری تهران به خاطر سستی در اقدامات پیشگیرانه تذکر می‌دهم، گفت: از شهروندان تهرانی می‌خواهم در پویش نفسم گرفت شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه امروز برای چندمین روز متوالی وضعیت هوای تهران ناسالم گزارش شده و به تعطیلی مدرسه‌ها انجامیده است، اظهار کرد: تهران هوا ندارد و گویی همه ما گرفتار «کاری نمی‌شود کرد» هم از سوی دستگاه‌ها و نهادهای مسئول و هم از سوی مردم هستیم.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: برای چاره‌جویی آلودگی هوا که روزبه‌روز به فاجعه نزدیک می‌شود، همه مسئول هستیم و همه باید کاری اثرگذار در حوزه اختیار و وظایف خود انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه لازم می‌دانم به‌عنوان عضو شورای شهر مواردی را متذکر شوم، اظهار کرد: با وجود رخداد فصلی که در سال‌ها و دهه‌های قبل هم تجربه شده هنوز هماهنگی بین‌بخشی برای چاره‌اندیشی و اقدام موثر برای پیشگیری از آلودگی هوا وضعیت مناسبی ندارد، در حالی که امری فوری و ضروری بوده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: در لایحه پیشنهادی دولت برای سال آینده همچنان که می‌بینیم در این حوزه فقط به اوراق مشارکت در تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی بسنده شده است، در حالی که در تبصره ۱۸ بودجه افزایش قیمت بنزین و گازوئیل پیش‌بینی‌شده، چگونگی سامان‌دهی روشن نیست.

فخاری خاطر نشان کرد: آیا این کار به فشار زیاد بر حمل و نقل عمومی نمی‌انجامد، در حالی که ضرورت دارد تصریح شود ۵۰ درصد این افزایش باید به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یابد ؟!

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه زباله‌سوزی همچنان به شیوه کلیشه‌ای و سنتی انجام می‌شود و هر بامداد حجم آلودگی چشمگیر را به فضا و هوای شهری می‌افزاید، گفت: برای ساماندهی مدیریت پسماند عزم جدی در جمع کردن تجارت نابه‌سامان پسماند که عده‌ای محدود از آن سود می‌برند و عده‌ی زیادی در نامناسب‌ترین شرایط زباله‌گرد تعریف و مشاهده می‌شوند، لازم است.

وی افزود:کاری فراتر از برگزاری جلسات و مصاحبه‌ها برای ساماندهی پسماند ضرورت دارد و دولت و مدیریت شهری باید به اضطرار این وضعیت توجه داشته باشد.

فخاری با بیان اینکه باز کردن راه و تسهیل شرایط فاینانس برای مدیریت پسماند و راه‌اندازی سامانه‌های نوین نیاز فوری تهران است، اظهار کرد: موتورسیکلت‌ها هم از منابع مهم آلودگی تهران گزارش شده‌اند و چاره‌ بحث موتورسیکلت‌ها همکاری فوری بین نهادهای دولتی و مدیریت شهری است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تجربه هرساله این وضعیت، گفت: ضرورت داشت اقدام‌های پیشگیرانه توسط مدیریت شهری پیش از رسیدن به بحران جدی گرفته می‌شد.

فخاری با بیان اینکه تجربه‌ آزموده را دوباره و چندباره تجربه کردن اشتباه بزرگ‌تری است، افزود: اکنون در شرایط ویژه ای که امروز مردم و شهر گرفتار شده اند، همه متخصصانی که به هر دلیل از دایره کار حذف یا نادیده انگاشته‌ شده‌اند را به همکاری فرا بخوانید.

فخاری با بیان اینکه به خاطر کندی و کاستی در اقدام های پیشگیرانه به مدیریت شهری تذکر می دهم، گفت: از شهروندان ارجمند تهران می‌خواهم راه‌حل‌های فوری و امکان‌پذیر خود را در قالب پویش نفسم گرفت ارائه کنند.

وی در پایان با قرائت قطعه شعری گفت: نفسم گرفت از این شهر، در این حصار بشکن، در این حصار جادویی روزگار بشکن.

انتهای پیام/

لزوم مشارکت تهرانی ها در پویش نفسم گرفت برای حل معضل آلودگی هوا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.