رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری هکتارها باغ‌ را به مراکز اداری تبدیل کرده است، گفت: از معاونت‌های شهرداری انتظار داریم برای حفظ باغات اقدام جدی کنند.

تذکر صدراعظم نوری به بنیاد مستضعفان/ هکتارها باغ تهران به مراکز اداری تبدیل شده استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران در سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با ابراز نگرانی از اینکه شاخص آلودگی هوای تهران به 152 psi رسیده است، اظهار کرد: بر اساس استانداردهای جهانی وقتی شاخص از 100 بالاتر برود، هوا ناسالم است و هنگامی که بین 100 تا 150 باشد برای همه گروه‌ها خطرناک می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون که شاخص هوا از 150 عبور کرده و به 152 رسیده، نشان دهنده این است که وضعیت هوا از مرز خطرناک هم عبور کرده است.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت باغ‌های تهران، گفت: باید نقش مالکان این باغ‌ها در بهبود وضعیت ارزیابی شود.

صدراعظم نوری با تذکر به بنیاد مستضعفان بیان کرد: از شهرداری می‌خواهم فکری به حال درختانی که در باغات تهران در حال از بین رفتن هستند، کند که مالکان آن در پی ساخت و ساز هستند.

وی با اشاره به ملکی به مساحت 11400 متر در منطقه سعادت‌آباد، افزود: در این ملک 30 اصله درخت قطع شد و ما چون اجازه ورود به ملک را نداشتیم، با کسب اجازه از دادستانی ورود کردیم و دیدیم که مالک طی سال‌های مختلف درختان را خشک کرده و آن‌ها را قطع کرده است.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران با ابراز تاسف از اینکه این اتفاقات پیگیری نمی‌شود، گفت: بنیاد مستضعفان باید نسبت به این اتفاقات پاسخگو باشد.

وی گریزی هم به نقش شهرداری در این وضعیت زد و گفت: منظور من از شهرداری مدیریت شهری کنونی نیست، بلکه آن مدیریتی است که طی 12 سال گذشته هکتارها باغ را به خانه و مراکز اداری تبدیل کرد.

صدراعظم نوری خاطرنشان کرد: از معاونت‌های شهرداری انتظار دارم برای حفظ این بناها و جلوگیری از تخریب آن‌ها اقدام جدی کنند و مانع تخریب شوند.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران افزود: شهرداری منطقه 1 و 2 اهمیت بیشتری دارند و انتظار ما این است که نظارت بیشتری داشته باشند تا از تخریب باغات جلوگیری شود.

انتهای پیام/

تذکر صدراعظم نوری به بنیاد مستضعفان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار