سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیچ دینی مانند اسلام مردم را از جهل برحذر نداشت

امام جمعه دهاقان گفت:هیچ دینی مانند اسلام مردم را از جهل برحذر نداشت و هیچ مکتبی مانند اسلام برای دانش و معرفت و آگاهی انسان‌ها ارزش قائل نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام اصغر رضوانی حوزه و دانشگاه را راهی برای سعادت و کمال انسان دانست و اظهار کرد: هیچ دینی مانند اسلام مردم را از جهل برحذر نداشت و هیچ مکتبی مانند اسلام برای دانش و معرفت و آگاهی انسان‌ها ارزش قائل نیست.

وی جهل را ریشه بدی‌ها و عیوب دانست و افزود: علم اساس همه دانش‌ها و جهل و نادانی ریشه همه معایب فردی و اجتماعی است، عقاید انسان باید مبنای علمی داشته باشد و با کسب علم و دانش راه رسیدن به کمال طی شود.

امام جمعه دهاقان با بیان اینکه آغاز آیات الهی با کلمه «بخوان» بوده است، گفت: دین مبین اسلام اولین آیاتش را بر پیامبر نازل می‌کند که با کلمه بخوان شروع شده و خدا به انسان آنچه را نمی‌دانسته، آموخته است.

وی با اشاره به نیاز بشر به علوم مختلف انسانی، ریاضی و تجربی اذعان کرد: با گذشت زمان و توسعه علوم با توجه به جنبه‌های مختلف علوم بشر به علوم مختلفی نیاز دارد، انسان گاهی به مسائل تجربی و گاهی به مسائل ریاضی و علوم انسانی و معارف اخلاقی نیاز دارد.

رضوانی ماهیت علم را رهایی و نجات از جهل دانست و بیان کرد: ماهیت همه این‌ها رشد و کمال، نجات از جهل و خرافه و برخوردار شدن از مبانی‌ تکریم انسان است.

وی خاطرنشان کرد: در هر حوزه‌ای که وارد می‌شویم همه این‌ علوم باید در اختیار کمال انسان باشد، وقتی این مطلب را در نظر گرفتیم حوزه‌های متولی تعلیم و تربیت و رساندن این علوم به انسان‌ها هستند که در معارف دینی و معیارهای کلی سعادت قدم بر می‌دارند.

امام جمعه دهاقان اهداف حوزه و دانشگاه را در راستای خدمت به بشریت برشمرد و عنوان کرد: یکی از این دستگاه‌ها حوزه و دیگری دانشگاه است، حوزه در راستای سعادت انسان و دانشگاه در راستای توسعه معاش و استقلال قدم برمی‌دارند.

وی اعلام کرد: همه ما باید خود را در راستای کمال و سعادت و خوشبختی انسان قرار دهیم و اگر کسی در حوزه تجربی گام برمی‌دارد و به انسان خدمت می‌کند و یا در حوزه علوم انسانی و معارف نقلی خدمت می‌کند باید در کنار هم قرار گیرند و هدف واحدی به منظور کمال و سعادت بشریت داشته باشند.

رضوانی حوزه و دانشگاه را مکمل یکدیگر دانست و تصریح کرد: حوزه و دانشگاه دستگاه‌هایی برای خدمت و راه رسیدن به کمال و دانش و آگاهی بوده اما این دو نباید خنثی کننده هم باشند و باید مکمل قرار گیرند و راه سعادت را طی کنند و از تفرقه، جدایی و دوگانگی بپرهیزند.

وی با بیان اینکه از توطئه‌ها نباید غافل شد، مطرح کرد: در دنیا نقشه‌هایی کشیده می‌شود تا امت‌ها را مقابل هم قرار دهند و از این اختلاف کلاه نمدی برای خود بدوزند همان‌طور که  نظر امام راحل این بود که در سیاست کلی باید دست به دست هم دهیم و برای نظام جمهوری که خواست اکثر مردم بوده قدم برداشته شود و از توطئه‌ها غافل نشویم.

امام جمعه دهاقان با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید وحدت داشته باشند، خاطر نشان کرد: حوزه و دانشگاه باید بتوانند با وحدت و همدلی در جهت حفظ استقلال و پیشرفت اهداف انقلاب اسلامی گام بردارند و همیشه خدمت‌رسان و آگاهی‌بخش جامعه باشند.

 

انتهای پیام/م

 

حوزه و دانشگاه با وحدت و همدلی خدمت‌رسان جامعه باشند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۸ آذر ۱۳۹۶
در بزرگی دین اسلام شکی نیست بیخود نیست خیلی ها از دین های دیگه به دین اسلام رو میارن