نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت : جدایی حوزه و دانشگاه همواره قبل از انقلاب اسلامی مطرح و از اهداف اصلی دشمن بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های امروز نماز جمعه در مصلی اصفهان گفت : در آمریکا حداقل در یک روز 40 تیراندازی وجود دارد و زندگی خوشی ندارند و همواره دنبال خانواده ی خود می گردند و این موارد به خاطر بی تقوایی است و در واقع هرکس قلبش در دنیا کور باشد جسمش در قیامت نابینا می شود.

وی افزود: خانواده سه شهید افغانی دیروز تشییع شد و ما باید تشییع شهدا را بیشتر خبر رسانی کنیم و نباید خسته ازشرکت در جلسات شهدا خسته شویم

امام جمعه اصفهان با اشاره به روز حمل و تقل گفت : ازرانندگانی که بار و انسان را جابجا می کنند باید تشکر کرد و این عزیزان در جمهوری اسلامی بیمه شدندو باید قدر این عزیزان را بدانیم و انشالا هیچگاه شاهد تصادفات و تخلفات رانندگی نباشیم و همه باید دقت کنند و در این مواقع سرد نیز باید زنجیر چرخ ببندند که هم جان خودشان و جان مردم را حفظ کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به سالروز شهادت شهید مفتح گفت : این دانشمند بزرگ در همان زمانی که در دانشگاه تحصیل می کرد و ارتباط بین حوزه و دانشگاه باشد روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری کردند و بارها امام فرمودند که این از اهداف دشمن بود که دانشگاهیان با روحانیون جدا باشند و کاملا مشخص بود در زمان طاغوت که هر دو طرف همدیگر را تخریب کنند و بین آنها و مردم را جدا کنند و بتوانند منابع کشور ببرند.

وی ادامه داد: معنای وحدت حوزه دانشگاه این نیست که حوزوی دانشگاه بخواند و دانشگاهی حوزوی بخواند و شیخ بهایی و بوعلی سینا نمونه های واضحی هستند که هم دروس فقهی خواندند و هم دروس علمی و در واقع هر دو مسیر لازم است و اگر این ارتباط نباشد عالمی بوجود می آید که تقوا ندارد.

وی افزود: عالمی که تقوا نداشته باشد نمی تواند دربرابر غربی ها و دشمن ایستادگی کند و حضرت علی (ع) در این زمینه می فرمایند آدم باسواد فاسد و آدم عابد جاهل هر دو کمر من را می شکنند.

امام جمعه اصفهان در خصوص قمه زنی گفت : کدام دین به شما گفته است که قمه بزنید؟ و ما از آن طرف در اربعین آن جمعیت دینی را نشان می دهیم و از آن طرف قمه می زنیم و این عشق نیست و در اصل این کار جهل و به ضرر اسلام است.

وی گفت : این داعشی ها جاهل متمسک هستند و فکر می کنند که اگر کشته شوند بر سر سفره پیامبر می نیشنند و اینها نیز جاهل متمسک هستند و درس خواننده ها نیز کسانی هستند که می خواهند بر کشورهای اسلامی سلطه کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: اگر دانشگاه و حوزه باید باهم باشند این است که تبادل اطلاعات کنند و به روز باشند و روحانی روشن بین باید در کنار استاد دانشگاه باشد.

 

انتهای پیام/م

 

فراموشی خدا قرین شدن با شیطان را به همراه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار