سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گشایش نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه آزاد واحد نجف‌آباد

با همکاری سازمان انرژی اتمی ،چهل و یکمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور پیش از ظهر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گشایش یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این نمایشگاه دارای 20 غرفه در 3 بخش مرور چرخه سوخت هسته‌ای، بخش نیروگاهی و بخش کاربردهای صنعت هسته‌ای در صنایع مختلف از جمله پزشکی، کشاورزی و ... است  و از جمله ویژگی این نمایشگاه می توان  به غرفه مجتمع سوخت راکتورهای قدرت اشاره کرد که نخستین بار به نمایش در آمده است.

در چهل و یکمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور دستگاه‌های صنعت هسته‌ای و نمونک آن‌ها عرضه شده است و بازدیدکنندگان می توانند با موادی همچون، چرخه سوخت هسته‌ای، اکتشاف و استخراج اورانیوم، تولید کیک زرد، فرآوری اورانیوم، غنی‌سازی اورانیوم، تولید زیرکونیوم و آلیاژهای نوین، تولید قرص و مجتمع سوخت، نیروگاه اتمی بوشهر، شبیه سازآموزشی، پسمانداری، سلامت، کشاورزی هسته‌ای، لیزر و اپتیک آشنا شوند.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه که دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی نیز حضور داشت، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد ، اظهار کرد: این دانشگاه با ظرفیت 25 هزار دانشجو و بیش از 1200 استاد و با وجود 11 مرکز تحقیقاتی این امکان را دارد که پیش‌قدم و پیشتاز در فناوری کشور باشد.

مهران مجلسی از اعلام آمادگی این دانشگاه برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات هسته‌ای خبر داد و گفت: این دانشگاه با وجود داشتن دانشکده هسته‌ای و هم‌چنین دانشکده فیزیک این قابلیت را  داردکه  در زمینه ایجاد مرکز تحقیقات هسته‌ای وارد عرصه شود.

در پایان این مراسم به مناسبت روز پژوهش از برترین‌های پژوهش دانشگاه آزاد نجف‌آباد تقدیر شد.

گفتنی است: چهل و یکمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور به مدت پنج روز تا 29 آذر ماه در محل دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد نجف‌آباد پذیرای علاقه‌مندان به صنعت هسته‌ای کشور است.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.