سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان دارای سهم بزرگ در تمدن اسلامی و تحولات سیاسی کشور

وزیر آموزش و پرورش گفت: خوزستان سهم بزرگی در تمدن اسلامی و محور بسیاری از تحولات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد بطحایی،  وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: به دنبال اختصاص یک زمین برای ساخت زائرسرای فرهنگیان خوزستانی در کنار حرم مطهر هستیم و 22 بهمن امسال این زائرسرا کلنگ‌زنی می‌شود.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش  کلیدواژه ورود به جامعه مطلوب و عبور از موانع و مشکلات و رسیدن به عاقبت به خیری در دنیا و آخرت است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش باید تضمین کننده آینده‎ای خالی از آسیب‌های اجتماعی باشد، گفت: در این جامعه باید کلانتری‌ها و راهروهای دادگاه خالی از مراجعه کننده باشد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش همچنان درگیر مسائل جزئی و روزمره است، بیان کرد: از 20 سال پیش درباره کمبود فضای آموزشی، تبدیل وضعیت حق التدریسی‌ها و زیرساخت‌ها صحبت می‌کردیم و تاکنون هم وضع ادامه دارد.

بطحایی عنوان داشت: به طور حتم اگر اکنون در مسائل آموزش و پرورش تغییر و تحولی ایجاد نشود، 20  سال دیگر هم درباره مسائل فعلی صحبت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه حلقه مشکلات آموزش و پرورش تنها با تحول و تغییر در محتوای اموزش و پرورش حل می‌شود، اظهار کرد: یکی از عوامل موثر در سرعت بخشیدن به روند کارها در آموزش و پرورش تفویض اختیارات است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بودجه این وزارت خانه از سال دیگر در اختیار شوراهای استانی اموزش و پرورش قرار می‌گیرد، گفت: به دنبال اختصاصی کردن منابع درآمدی آموزش و پرورش هستیم.

بطحایی افزود: این مصوبات ابزاری می شود که آموزش و پرورش با توجه به سرمایه‌هایی که دارد به شکل منطقه ای و استانی مدیریت شود.

وی با اشاره به وجود ۱۱ منطقه مرزی در خوزستان بیان کرد: در این مناطق 2 موضوع عمده باید هدف گذاری شود، نخست بی سوادی به عنوان شاه بیت معضلات آموزشی و دوم بحث اشتغال در این مناطق است.

وزیر آموزش و پرورش عنوان داشت: با همکاری معاونت مناطق محروم می توان شرایط اشتغال را در این مناطق  بدون تحمیل هزینه های زیاد فراهم کرد.

وی درباره احداث زائر سرا در مشهد مقدس برای فرهنگیان خوزستانی بیان کرد: زمین این زائر سرا از نظر جغرافیایی مناسب نیست و در نطر داریم در کنار حرم مطهر زمینی را به این منظور اختصاص و در ۲۲بهمن امسال کلنگ زنی کنیم.

انتهای پیام/م

بی سوادی، شاه بیت مشکلات آموزشی خوزستان است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.